Viņš norāda, ka "gluži vai ik dienas atsevišķi politiskie spēki nāk klajā ar arvien jauniem ieganstiem, lai LSM koncepcijas pieņemšanu atliktu un, kā liecina jaunākās ieceres, nodotu to "uzlabošanai" īpašā Saeimas apakškomisijā. Diemžēl ir pamats aizdomām, ka aiz mainīgajiem politiķu lozungiem par atbalstu "viedokļu daudzveidībai", "politiskajai neatkarībai" vai kultūrai patiesībā slēpjas vēlme pakļaut LSM veidošanas procesu politiskai kontrolei."
NEPLP priekšsēdētājs atgādina, ka "LSM koncepcijas veidošana notika vairāk nekā pusgadu un tās izstrādē bija iesaistīti vairāk nekā 200 eksperti no medijiem (tostarp Latvijas Radio (LR) un Latvijas Televīzijas (LTV)) un akadēmiskās vides, finanšu, tiesību zinātņu, tehnoloģiju un citām jomām. Par LSM koncepciju ir vienbalsīgi nobalsojuši visi NEPLP locekļi, tā ir saskaņota gan ar Finanšu un Tieslietu ministriju, gan Pārresoru koordinācijas centru. Tāpat LSM koncepciju atzinīgi vērtē ārvalstu eksperti, tostarp Eiropas Mediju menedžmenta asociācijas prezidents, profesors Gregorijs Lovs. LSM koncepcijas politiska bremzēšana, kas patlaban notiek, liek uzdot jautājumus par šīs rīcības patieso motivāciju."
NEPLP jau ir norādījusi, ka LSM politisko neatkarību nodrošinās trīs galvenie faktori – politiski neatkarīga sabiedriskā medija padome, nodalīta programmu plānošana (administrācija) un satura veidošana (redakcionālā neatkarība), kā arī pakāpeniska pāreja uz no politiskās varas neatkarīgu LSM finansējuma modeli. Šie trīs mehānismi jau ir ietveri LSM koncepcijā, un šo par šo mehānismu iekļaušanu LSM tiesiskajā regulējumā un likumos ir iespējamas tālākas diskusija pēc LSM koncepcijas apstiprināšanas.
Savukārt saturiskā ziņā LSM projekts paredz būtiski stiprināt ziņu un informatīvi dokumentālās programmas, bērnu un pusaudžu raidījumus, kā arī izglītības, zinātnes un kultūras programmas. Saskaņā ar LSM koncepciju, kultūras programmu apjoms LSM dubultosies, tā apjomam pieaugot no 3,9% šobrīd līdz 8% piecu gadu laikā. LSM kopējā vīzija ir stiprināt Latvijas demokrātiju un nacionālo kultūru.
LSM paredzēts būtiski palielināt auditoriju – gan televīzijai (no 36% Latvijas iedzīvotāju 2012. gadā līdz 50% 2018. gadā), gan radio (no 25% līdz 44%) un internetam (no 5% līdz 30%), tā nodrošinot, lai 2018. gadā LSM ik dienas sasniegtu 70% Latvijas iedzīvotāju.