Ja hokeja mačā jūs būtu parlamenta spīkeres Solvitas Āboltiņas vietā un teiktu runu – līdzjutēji jūs izsvilptu vai atzinīgi aplaudētu?
Skaidrs, ka neizsvilptu. airBaltic ir bijis grūts gads, pirms es sāku darbu. Tagad sabiedrība un jo īpaši starptautiskā prese novērtē mūsu pūles mainīties. Nav nekā, par ko izsvilpt, jo airBaltic ir izdzīvojis ļoti smagā situācijā. Ir progress, kompānija atgriezīsies pie peļņas. airBaltic būs visu Latvijas iedzīvotāju lepnums.
Kad tad būs aplausi?
Ir jau tagad – no pasažieriem, personāla, akcionāriem, starptautiskās preses. Ir noslēgts partnerības līgums par sadarbības lidojumiem ar AirBerlin, notiek intensīvas pārrunas ar AirFrance. Esam noslēguši nodomu protokolu par 10 jaunu nākotnes lidmašīnu iegādi un saņēmuši pirkuma tiesības vēl 10 lidmašīnām. Mums būs viena no jaunākajām flotēm Eiropā.
Vai nav pārāk daudz galvassāpju, vadot kompāniju, ko dažreiz sauc par nākamo Parex?
Nē. Pašlaik vadīt aviolīniju ir grūts darbs visur Eiropā, jo nozare ir grūtībās. airBaltic izmēra un uzdevumu ziņā ir sarežģīta kompānija. Varam sasniegt mērķus.
Vai tas jums ir izdevīgi?
Protams. Man ir laba alga (Ls 19 500 mēnesī + prēmija veiksmes gadījumā – red.). Joprojām ticu, ka latviešiem patīk airBaltic, jo tas ir nacionālais simbols.
Cik bieži pats lidojat ar airBaltic, un kurš par to maksā?
Kā pasažieris vai pilots? Esmu Boeing 737 kapteinis, nākamais lidojums plānots 10. oktobrī. Kā pasažieris es lidoju vismaz divas reizes nedēļā uz Minheni, reizēm sešreiz nedēļā.
Jums ir brīvbiļetes?
Man ir nozares profesionāļu atlaides. Darījumu braucieni nav jāapmaksā.
Visu interviju lasiet rīt, 25. septembrī, laikrakstā Diena!