Viņš klāstīja, ka LDz Cargo vērsies ar prasību gan pret bijušo valdes priekšsēdētāju Bremzi, gan Baltijas Ekspresi, kura vadībā Bremze patlaban strādā. LDz Cargo darba attiecības ar Bremzi izbeidza 2016.gada 10.jūnijā, vienlaikus noslēdzot nekonkurēšanas vienošanos (līgumu), kas atbilstoši Darba likumam turpmāko divu gadu periodā Bremzem paredz ierobežojumus veikt apmaksātu vai neapmaksātu darbu, sniegt konsultācijas un veikt citas darbības personu, kuras darbojas kravu pārvadājumu un/vai kravu ekspedēšanas un loģistikas jomā, interesēs un labā.
LDz pārstāvis uzsvēra, ka par šādu vienošanos ir informēti arī LDz Cargo konkurenti Latvijas tirgū, tostarp Baltijas Ekspresis.
''Dzelzceļa pārvadājumu nozarē Latvijā ir intensīva konkurence, jo īpaši apstākļos, kad kopējais pārvadājamo kravu apmērs salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem ir samazinājies. LDz Cargo uzsver - tā kā šajā sektorā faktiski ir tikai trīs savstarpēji konkurējoši tirgus dalībnieki un ikviena augstu kvalificēta speciālista un vadītāja rīcībā ir specifiska informācija un dati, ir pragmatiski, pārtraucot darba attiecības ar šādiem speciālistiem, atbilstoši Darba likuma nosacījumiem slēgt vienošanos, kas paredz abpusēji izdevīgu risinājumu - uz noteiktu, saprātīgu laiku nosakot ierobežojumus speciālista iespējām strādāt pie tiešajiem konkurentiem, par to izmaksājot speciālistam atbilstošu un konkurētspējīgu atlīdzību, par kuru puses ir vienojušās,'' skaidroja Ozols.
Pēc viņa teiktā, neskatoties uz to, ka SIA LDz Cargo savas saistības attiecībā pret Bremzi pilnībā izpildīja, Uzņēmumu reģistra informācija liecina, ka jau 2016.gada 30.septembrī, tikai dažus mēnešus pēc vienošanās noslēgšanas, Bremze kļuvis par valdes priekšsēdētāju vienā no konkurējošajiem uzņēmumiem - Baltijas Ekspresis, kas uzskatāms par tiešu vienošanās pārkāpumu.
LDz Cargo prasa tiesas ceļā uzlikt par pienākumu Baltijas Ekspresim izbeigt darba attiecības ar Bremzi un atsaukt viņu no valdes priekšsēdētāja vai valdes locekļa amata, bet Bremzem - atlīdzināt zaudējumus, kas radušies vienošanās pārkāpšanas rezultātā.
''Uzņēmums atzīst, ka šī ir jauna tiesu prakse Latvijā, un pēc konsultācijām ar advokāti, konkurences jautājumu eksperti Ievu Azandu pieņemts lēmums vērsties tiesā. Azanda uzsver, ka tā ir pirmā šāda rakstura lieta un tā, visticamāk, kalpos par precedentu Latvijas tieslietu sistēmā un nākotnē ikvienam liks rūpīgāk izturēties pret šāda rakstura vienošanām,'' informēja Ozols.
Savukārt Bremze aģentūrai LETA nevēlējās plaši komentēt šo jautājumu. ''Vienīgais, ko es varu pateikt ir, ka darbu attiecību pārtraukšana ar mani bija akcionāra iniciatīva un mēs principā atradām veidu, kā mēs attiecības pārtraucam,'' sacīja Bremze.
Taujāts, vai nekonkurēšanas vienošanās starp pusēm tika noslēgta, viņš norādīja, ka attiecības starp darba devēju un darba ņēmēju ir konfidenciālas, taču gadījumā, ja LDz Cargo šķiet, ka bijuši pārkāpumi, tad uzņēmumam ir tiesības vērsties tiesā.
Aģentūra LETA jau rakstīja, ka Bremze septembra beigās iesniedza atlūgumu, aizejot no AS Pasažieru vilciens valdes, un pēc tam kļuva par Baltijas Ekspreša valdes priekšsēdētāju. Pirms tam viņš strādājis vairākos LDz koncerna uzņēmumos.