Aptaujā 64% respondentu norāda, ka vairāk nekā iepriekš pievērš uzmanību preces cenai un izvēlas tādas preces, kurām piemērotas atlaides vai akcijas. Nākamā populārākā stratēģija, ko piekopj 38% iedzīvotāju, ir pāreja uz lētāku zīmolu precēm un pakalpojumiem, bet 34% taupa līdzekļus, retāk dodoties uz restorāniem un kafejnīcām, mazāk izmantojot ēdienu piegādes pakalpojumus un biežāk maltītes ieturot mājās.
Tāpat, pēc aptaujas datiem, aizvien biežāk cilvēki uzņemas noteiktas lietas paveikt pašu spēkiem, nevis maksāt par to pakalpojumu sniedzējam - 30% aptaujāto norādījuši, ka paši ķērušies pie dažādiem remontdarbiem, mājas vai dārza labiekārtošanas, mazdārziņa iekopšanas. Savukārt 27% atzīst, ka iespēju robežās veido preču rezerves, lai vēlāk par tām nebūtu jāmaksā vairāk.
Domājot par lielākiem pirkumiem, 25% iedzīvotāju norāda, ka atliek vai atceļ lielāku pirkumu iegādi tieši augsto cenu dēļ, savukārt 7% rīkojas gluži pretēji - steidz veikt šos pirkumus, lai vēlāk par tiem nebūtu jāmaksā vēl vairāk. Vienlaikus 13% respondentu atzīst, ka šobrīd aktīvi veido uzkrājumus, lai sagatavotos apkures sezonai un turpmākam cenu kāpumam, bet tikpat daudzi jau šobrīd ir spiesti tērēt uzkrājumus, lai tiktu galā ar ikdienas un ikmēneša tēriņiem.
Aptauju par iedzīvotāju piekoptajām stratēģijām, pēc "Swedbank" pasūtījuma, veica "Snapshots" 2022.gada jūnijā, internetā aptaujājot 1003 Latvijas iedzīvotājus 18-74 gadu vecumā.