"Saremontēto bedru apjoms uz A uzturēšanas klases autoceļiem pēdējo piecu gadu laikā ir samazinājies par 35%, šogad tās ir vairāk nekā 93 tūkstošu kvadrātmetru apjomā, savukārt 2014. gadā – 144 tūkstoši kvadrātmetru. Saremontēto bedru apjoms ik gadu samazinās, jo notiek intensīvi būvniecības un rekonstrukcijas darbi uz asfaltētajiem valsts galvenajiem autoceļiem, kas būtiski ir uzlabojis autoceļu segumu kvalitāti," norāda LAU pārstāve Sigita Audere.
Bedru masveida remonts turpinās uz B uzturēšanas klases autoceļiem, tas tiks pabeigts līdz 15. jūnijam, uz C un D uzturēšanas klases autoceļiem – līdz 1. jūlijam. Bedres, kuras rodas no jauna, tiek remontētas visa gada garumā, uzsver Audere.
Valsts AS Latvijas valsts ceļi (LVC) Komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova Dienai stāsta, ka pasūtījumu uzņēmējiem dod Satiksmes ministrija, savukārt darbus pieņem LVC un maksā tikai tad, kad novērtēta kvalitāte. Esot arī gadījumi, kad ceļu remonts tiek izbrāķēts un jāveic atkārtoti. Ziemā tiek veikts pagaidu remonts ar auksto asfaltu, un, pēc Kononovas teiktā, lielākoties vasarā šie posmi ir jālabo no jauna. Audere gan norāda, ka esot arī gadījumi, kad ziemā likti ielāpi turas ilgi. Taču visbiežāk atkārtoti nākas lāpīt avārijas stāvoklī esošus ceļus. Audere arī piebilst, ka pārbaudīts tiek faktiski visu ceļu stāvoklis.
LVC mājaslapā pārpublicētajā Autoceļu Avīzes materiālā ar zīmīgu nosaukumu "Ceļi nav starp valdības prioritātēm" izteikta prognoze, ka finansējums ceļiem turpmākajos gados var sarukt. Šogad valsts ceļiem atvēlētais finansējums ir 261,8 miljoni eiro. No tiem 185,3 miljoni eiro ir valsts budžeta finansējums, bet 76,5 milj. eiro – ES fondu finansējums.
latvietis ar mietu