Minētie zaudējumi pēc nodokļiem ir lielāki nekā 2016.gadā, kad slimnīca gadu pabeidza ar 2315 eiro zaudējumiem.
Kaut arī finanšu rādītāji kopumā ir pazeminājušies, pārskatā teikts, ka pozitīvi vērtējama bruto peļņas palielināšanās, kas liecinot, ka pamatdarbības ieņēmumi sedz sniegto pakalpojumu tiešās izmaksas un resursi tiek izmantoti pietiekami efektīvi. "Tomēr, ņemot vērā, ka saimnieciskās darbības rezultāts ir ļoti saistīts ar ieņēmumu prognožu izpildi, kā arī nepieciešams mērķtiecīgi un nepārtraukti ieguldīt infrastruktūras uzturēšanā un medicīnas tehnoloģiskā parka atjaunošanā, nepieciešams uzlabot ienesīguma rādītājus, lai mazinātu netiešo izmaksu ietekmi uz saimnieciskās darbības rezultātu un līdz ar to arī zaudējumus," pausts slimnīcas pārskatā.
Pārskata gadā neto apgrozījums, salīdzinot ar iepriekšējo pārskata periodu, slimnīcai ir palielinājies par 2,7% un bija vairāk nekā 36,1 miljons eiro, bet 2016.gadā - 35,2 miljoni eiro. Apgrozījums audzis, jo "līgumu ietvaros ar Nacionālo veselības dienestu tika saņemts kompensējošs finansējums ārstniecības personu pagarinātā normālā darba laika apmaksai un neatliekamās palīdzības personāla atalgojuma palielināšanai".
Pārskatā teikts, ka pērn, salīdzinot ar 2016.gadu, samazinājies stacionāri ārstēto pacientu skaits, proti, pērn ārstēti 17 134 pacienti, kas ir par 6,8% jeb 1246 pacientiem mazāk. Samazinājies arī gultu dienu skaits stacionārā - no 95 494 dienām 2016.gadā līdz 88 232 dienām pērn. Šī iemesla dēļ samazinājusies arī gultu noslodze, kas 2016.gadā bija 67,5%, bet pērn - 63,8%.
Pagājušajā gadā samazinājies arī BKUS veikto operāciju skaits. Ja 2016.gadā tika veiktas 8215 operācijas, tad pērn - 7895 operācijas. Samazinājies arī slimnīcas Uzņemšanas nodaļā apkalpoto pacientu skaits, kas pērn bijis par 6,2% mazāks nekā pērn.
Vienlaikus slimnīcas rezultatīvajos rādītājos vērojami arī vairāki uzlabojumi, tostarp par 10,8% palielinājies ambulatori ārstēto pacientu skaits. Tāpat uzlabojušies arī mirstības rādītāji, ja letalitāte 2016.gadā bija 0,26%, tad pērn tā samazinājās līdz 0,21%.
Palielinājies arī pacientu īpatsvars, kuri Bērnu slimnīcā sniegtos veselības aprūpes pakalpojumus novērtē ar "labi". 2016.gadā šādu novērtējumu sniedza 72% pacientu, bet pērn šis rezultāts pieaudzis līdz 92%. Samazinājies arī Veselības inspekcijā saņemto sūdzību skaits par slimnīcas sniegtajiem veselības aprūpes pakalpojumiem - pērn sūdzības saņemtais tikai par 0,0071% no kopējā pakalpojumu skaita.
Kā pausts pārskatā, 2017.gadā būtiskas pārmaiņas personāla sastāvā nav notikušas, tomēr vērojamas tendences, ka personāla, kas nav ārstniecības un aprūpes personāla grupā, atalgojums kļūst arvien nekonkurētspējīgāks, kā dēļ personāls aiziet. Tuvākajos gados paredzama strauja darbinieku novecošanās, jo skaitliski vislielākā darbinieku grupa ir vecumā no 40 līdz 49 gadiem. Šī iemesla dēļ slimnīcā sākts darbs pie darbinieku piesaistes preventīvo pasākumu izstrādes, īpaši ārstu, māsu un māsu palīgu amatu grupās. Vienlaikus, pēc slimnīcas vadības paustā, pozitīvi ir tas, ka pārskata periodā darbu pēc rezidentūras beigšanas slimnīcā turpina 11 jaunie speciālisti.
Gints
Reksis