Iedzīvotāji valsts kancelejai ziņojuši par problēmām, kas saistītas ar valsts un pašvaldību sniegto pakalpojumu kvalitāti un darbinieku attieksmi, kā arī sarežģīto informācijas ieguves procesu.
Saņemti ieteikumi mazināt birokrātiju, iesniedzot informāciju par attaisnotajiem izdevumiem, par nekustamā īpašuma nodokli privatizētiem dzīvokļiem denacionalizētos namos, par Latvijas valsts arhīvu materiālu digitalizēšanu, par dažādu izziņu iesniegšanas pamatotību, kā arī Eiropas Savienības struktūrfondu projektu ilgstošo izvērtēšanas procesu un sarežģītību.
Valsts kancelejas direktore Elita Dreimane uzsver, ka iedzīvotāju aprakstītās problēmas un piedāvātie risinājumi ir konstruktīvi, kā arī daļu no problēmām jau var novērst nekavējoties ar valsts un pašvaldību iestāžu speciālistu laipnu, pretimnākošu, profesionālu attieksmi un problēmas situācijas skaidrojumu.
"Pirmie iedzīvotāju ieraksti par birokrātijas mazināšanu liecina, ka bez procedūru vienkāršošanas vēl svarīgāka ir klientu apkalpošanas kultūras pilnveidošana valsts un pašvaldību līmenī," komentē Dreimane.
Balstoties uz iedzīvotāju ieteikumiem, Valsts kanceleja kopā ar ministrijām un citām padotības institūcijām izstrādās priekšlikumus normatīvā regulējuma uzlabošanā, kā arī aicinās institūcijas pilnveidot savstarpējo sadarbību, novēršot iedzīvotāju "staigāšanu" pa dažādām institūcijām. Tāpat katra nākamā mēneša sākumā Ministru kabineta mājaslapā tiks publicēti ieteikumi un papildu informācija uz iedzīvotāju aktualizētajām problēmām.
Jau vēstīts, ka Valsts kanceleja aicina iedzīvotājus ziņot, ja nākas sastapties ar garām rindām, sarežģītām procedūrām un citām administratīvā sloga izpausmēm, kā arī piedāvāt risinājumus birokrātijas mazināšanai.
Ziņot var, aizpildot anketu Ministru kabineta interneta mājaslapas sadaļā "Mazinām slogu kopā!" - www.mk.gov.lv/aktuali/mazinamslogukopa.