Valsts galveno autoceļu programmā papildu līdzekļi paredzēti Rīgas – Ventspils šosejas seguma atjaunošanai no 136,5. līdz 145,5 kilometram, savukārt uz valsts reģionālajiem ceļiem Ulbroka – Ogre, Rīga (Jaunciems) – Carnikava – Ādaži, Kandava – Saldus, Valmiera – Rūjiena – Igaunijas robeža tiks saremontēti posmi četru līdz sešu kilometru garumā. LVC pārstāvji gan norāda - ņemot vērā, ka iepirkumi vēl notiek, prognozējams, ka šis saraksts papildināsies.
va/s Latvijas Valsts ceļi (LVC) valdes priekšsēdētājs Jānis Lange DB atzina: par lielu pārsteigumu pasūtītājam piedāvātās ceļu būvdarbu izmaksas ir par 25 – 30% zemākas. DB izpēte liecina, ka atsevišķos konkursos uzvarētāji piedāvājuši vēl zemākas cenas.
Ceļu būves firmas Binders rīkotājdirektors Aigars Sēja DB norādījis - domājams, ceļu būves iepirkumos zemākas cenas ir šīs sezonas sākuma tendence, kas atspoguļo lielo konkurenci tirgū un atspēko bieži publiski dzirdamās spekulācijas par to, ka iepirkumos piedalās un uzvar vienas un tās pašas ceļu būves kompānijas.
"Ir konkursi, kuros piedalās pat padsmit pretendentu, un tas, protams, piedāvāto cenu līmeni būtiski samazina. (..) Nav noslēpums – ceļu būvuzņēmumi, pastāvīgi cīnoties ar tirgus un konkurences kropļojumiem, ko rada hroniski nepietiekamais finansējums ceļu remontdarbiem, ir novājināti un daudzi šosezon atrodas starta pozīcijā, kurā jācīnās par jauniem objektiem. Tas ir kompāniju izdzīvošanas jautājums, par kaut kādu vienmērīgu attīstību, plānošanu, ilgtermiņa stratēģiju un stabilām tirgus cenām šādos apstākļos ir grūti runāt," atzinis uzņēmējs.
Latvijas pēdējo gadu vēsturē ir bijuši gadījumi, kad pārāk lēti nosolītu darbu dēļ būvobjektus nav iespējams pabeigt laikā vai pabeigt vispār, arī ceļu būvē ir lauzti līgumi. Arī šobrīd vērojamās zemās cenas gan kompānijām, gan LVC liek būt piesardzīgām. Plaši uzskatīts, ka zemākās cenas kritērijs iepirkumos ir nepareizs, skatot to no ļoti daudziem tālākā darba un tā rezultāta aspektiem.