Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā -1 °C
Daļēji saulains
Piektdiena, 22. novembris
Aldis, Alfons, Aldris

Lidostas vainas dēļ radītos zaudējumus kompensēs

Pasažieriem, kas ieradušies lidostā Rīga divas stundas pirms lidojuma un lidostas vainas dēļ to nokavē, lidosta kompensē tiešos radušos zaudējumus, aģentūru LETA informēja starptautiskās lidostas Rīga pārstāvis Edgars Vilcāns.

Līdz ceturtdienas pusdienlaikam lidosta bija saņēmusi 22 iesniegumus no pasažieriem, kuri 8.oktobrī nokavējuši lidojumus, informēja Vilcāns.

Viņš norādīja, ka 8.oktobrī bija izveidojusies īpaši saspringta situācija lidostas drošības kontrolē, jo vairāki maiņas darbinieki slimojuši.

"Rindas uz kontroli ir visu vasaras periodu, taču šonedēļ tās bija īpaši garas," skaidroja Vilcāns, norādot, ka lidosta atvainojas visiem pasažieriem par pēdējās dienās sagādātajām neērtībām.

Ja pasažieris ir nonācis situācijā, kad, neskatoties uz savlaicīgu ierašanos, lidostas vainas dēļ viņš nokavē savu lidojumu, lai pieprasītu kompensāciju par tiešajiem radītajiem zaudējumiem, ir jāaizpilda pretenzijas pieteikuma forma, kas atrodama gan lidostas Rīga mājaslapā, gan arī termināļa informācijas centrā. Lidosta katru pasažiera pretenziju izskatīs individuāli, izvērtējot konkrētās situācijas apstākļus.

Strauji augošais pasažieru skaits prasa lielāku lidostas resursu iesaisti un efektīvus risinājumus pasažieru plūsmas organizēšanā. Vienlaikus lidosta apzinās esošā termināļa iespējas un kapacitāti, kas būtiski ierobežo iespējamos risinājumus, sacīja Vilcāns. 

"Mēs ar atbildību izturamies pret pasažieru ērtībām un vajadzībām, vienlaikus risinām jautājumu par darbinieku slodzi, ko radījusi esošā termināļa kapacitāti pārsniegusī pasažieru plūsma. Jaunais terminālis ir projektēšanas stadijā, taču jārod risinājumi arī esošajos apstākļos," atzina lidostas Rīga valdes priekšsēdētāja Ilona Līce.

Šobrīd lidostai Rīga ir divi galvenie risinājumi, informēja Vilcāns. Pirmais - turpināt informēt pasažierus ierasties lidostā vismaz divas stundas pirms plānotā reisa, kā arī savlaicīgi un pareizi sagatavoties drošības kontroles procedūrai. 

Viens pasažieris, kas ir pilnībā sagatavojies drošības kontrolei (iepakojis šķidrumus atbilstoši prasībām, novilcis virsdrēbes, noņēmis siksnu vai citus aksesuārus, no rokas bagāžas izņēmis datoru, planšeti vai ārējās baterijas utt.) vidēji ietaupa 30 sekundes no drošības kontrolē pavadītā laika. Tā saucamajās "pīķa stundās", kurās vidēji ik stundu drošības kontroli iziet ap 1000 pasažieru, pareizi sagatavojies pasažieris var paātrina rindas kustību, un drošības darbinieki var apkalpot vidēji par 15% vairāk pasažieru. 

Otrais risinājums ir celt darbinieku motivāciju, kas ļaus efektīvāk un operatīvāk veikt drošības kontroles procedūras, saglabājot augstās drošības prasības, norādīja lidostā.

Lidosta Rīga nodarbina vairāk kā 1200 darbinieku. Ņemot vērā darbinieku vēlmes un lidostas iespējas, algas regulāri tiek pārskatītas, piemēram, šogad tās palielinātas par vidēji 15%, un proporcionāli lielākais pieaugums ir tieši zemāko algu saņēmējiem. 

"Jau šobrīd apzinām ierosinājumus un priekšlikumus, kas celtu darbinieku apmierinātību. Tās apkoposim un iesniegsim lidostas valdei. Iepriekš esam tikuši sadzirdēti, tāpēc ceru, ka tā tas būs arī šoreiz," piebilda Latvijas Lidostu darbinieku arodbiedrības vadītājs Juris Štekelis.

Top komentāri

Edgars
E
Lidoju bieži..., bet nav bijušas nekādas problēmas. Es teiktu, ka šādā situācijā atbildīgajam vadītājam ir jāatkāpjas. Nedrīkst pieļaut šādu situāciju! Prestiža lietu sagrauj īsā brīdī. Manuprāt nolaidība un nekompetence!
nja
n
Terminālim un kapacitātei nav ne vainas. Problēma ir tajā, ka pīķa stundās strādā tikai 2 vai 3 drošības pārbaužu komandas. Bet strādāt nav kam, jo par to algu īsti nav iespējams izdzīvot (tikt uz darbu, kam lidostas specifikas (atrašanās vieta, darba laika sākums un beigas) dēļ vajag savu mašīnu, Rīgā un pierīgā aug īres maksas, bet hipotekāro kredītu ar to algu neviena banka nedos, jo alga pat banku ieskatā ir pārāk maza, lai cilvēks varētu iegādāties kaut lētu ūķi. Cilvēki vienkārši "slimo", jo slimības lapas dabūt ir viegli, slimības nauda tiek maksāta un tas ir izdevīgāk nekā iet uz darbu, jo atkrīt ceļa izdevumi. Lidosta, jums kauna nav, ka jūs esat noveduši savus darbiniekus līdz tam, ka viņi par to algu nemaz nevar atļauties uz darbu aizbraukt, mēneša beigās pietrūkst naudas benzīnam (tas ir reāls bijušā RIX lidostas drošībnieka stāsts: viņš tā arī teica, kad līdz algai bija vairākas dienas un makā daži eiro, es ņēmu slimības lapas, jo nebija par ko ieliet mašīnā benzīnu).
vairāk pasažieru, vairāk naudas
v
Strauji augošais pasažieru skaits nodrošina lielākus finanšu resursus lidostas funkciju nodrošināšanai
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Vinnēs tas, kurš nenokaitinās Trampu

Par Ukrainas miera sarunu perspektīvām Trampa laikmetā Agneses Margēvičas intervija ar Latvijas Nacionālās aizsardzības akadēmijas Drošības un stratēģiskās pētniecības centra direktoru Tomu Rostoku.

Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas