Skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu visās platformās martā piedzīvojis sabiedrisko mediju ziņu portāls Lsm.lv, bet procentuāli visvairāk audzis Diena.lv apmeklējums.
Kopējā statistika visās platformās
Pēc ārkārtas situācijas izsludināšanas valstī saistībā ar koronavīrusa izraisīto slimību Covid-19 marta vidū strauji pieaudzis ne tikai ziņu mediju lietojums, bet interneta pārlūkošana kopumā. Tādējādi gandrīz pilnīgi visas Top 20 vietnes piedzīvojušas apmeklējuma pieaugumu. Procentuāli lielāko auditorijas pieaugumu martā no visām platformām kopā – tas ir, no datoriem, mobilajiem telefoniem, planšetdatoriem un mobilajām aplikācijām – uzrādījusi vietne Diena.lv ar +31% jeb par 102 000 lietotāju vairāk nekā iepriekšējā mēnesī.
"Portāls Diena.lv ir uzticamu un pārbaudītu ziņu avots, kurš nekad nav centies dzīties pēc lētām sensācijām. Tāpēc mums ir īpašs prieks, ka šajos grūtajos apstākļos sabiedrība novērtē pārbaudītas un korektas informācijas nozīmi," komentē Izdevniecība Dienas Mediji Reklāmas nodaļas vadītāja Kristīne Krūzmane.
Portālam Diena.lv seko portāls Mammamuntetiem.lv, kuru martā apmeklēja par 23% vairāk lietotāju un vietne Santa.lv, kura pagājušajā mēnesī sasniedza par 22% vairāk lasītāju nekā februārī. Tikmēr izklaides portālu Spoki.lv martā apmeklēja par 5% mazāk lietotāju.
Tāpat pagājušajā mēnesī skaitliski vislielāko apmeklējuma pieaugumu piedzīvoja sabiedrisko mediju ziņu portāls Lsm.lv, kura lietotāju skaits martā pieauga par 165 000 lietotāju, ļaujot ierindoties topa trešajā pozīcijā.
Tikmēr topa līdera Delfi.lv apmeklējums martā audzis par 8% jeb 75 000 lietotāju, bet otrajā vietā ierindojas Tvnet.lv ar +10% un +81 000 lietotāju.
Martā Top20 populārākajām vietnēm no visām platformām kopā pievienojušies vēl divi ziņu mediji – Press.lv ar 242 000 lietotāju un lv.sputniknews.ru ar 238 000 lietotāju.
Apmeklējumi no datoriem
Arī datoru topa statistiku martā ietekmējušas norises valstī. Tā, piemēram, Valsts ieņēmumu dienesta vietne vid.gov.lv pagājušajā mēnesī, kad iedzīvotāji aktīvi izmantoja iespēju iesniegt ienākumu deklarācijas, sasniegusi 467 000 lietotāju, ierindojoties 7. pozīcijā, tāpat Top 20 vietnēm no datoriem pievienojusies arī tiešsaistes mācību vietne skolēniem Uzdevumi.lv ar 249 000 lietotāju martā. Laikā, kad iedzīvotāji izmanto iespēju strādāt un mācīties attālināti, datoru topam pievienojies arī Microsoft.com.
Procentuāli lielāko pieaugumu apmeklējumā no datoriem sasniedzis valsts pārvaldes pakalpojumu portāls Latvija.lv, kura auditorija pieaugusi par 32% jeb 144 000 lietotāju. Tikmēr portālu E-klase.lv un Lsm.lv auditorija, salīdzinot ar februāri, pieaugusi par 22%, bet Apollo.lv martā sasniedzis par 20% vairāk lasītāju nekā iepriekšējā mēnesī. Par 17% pieaudzis portālu Skaties.lv un Tvnet.lv apmeklējums.
Topa līdera Google apmeklējums, salīdzinot ar februāri, nav mainījies, tāpat arī tam sekojošo Youtube.com un Facebook.com auditorija pagājušajā mēnesī pieaugusi vien par 2% katrai no vietnēm.
Apmeklējumi no mobilajām ierīcēm
Mobilo ierīču topā jeb apmeklējumos no mobilajām ierīcēm jeb no mobilajiem telefoniem, planšetdatoriem un mobilajām aplikācijām kopā, tāpat kā kopējā statistikā, par četrām pozīcijām uz 14. vietu pakāpusies ziņu vietne Diena.lv, kas martā sasniegusi par 35% lielāku auditoriju. Tikmēr par 25% vairāk lietotāju apmeklējuši portālus Lsm.lv (+167 000 lietotāju) un Press.lv (+56 000 lietotāju). Lsm.lv tas ļāvis pagājušajā mēnesī sasniegt arī topa 3. pozīciju. Savukārt nu jau nemainīgo līderu – Delfi.lv un Tvnet.lv – mobilais apmeklējums martā pieaudzis par attiecīgi 8 un 10%.
Par 24% pieaudzis arī vecāku portāla Mammamuntetiem.lv apmeklējums, bet par 21% vairāk lietotāju martā sasniegusi vietne Santa.lv.
Pagājušajā mēnesī mobilās statistikas topam pievienojušās trīs vietnes – lv.sputniknews.ru ar 215 000 lietotāju, Mixnews.lv ar 199 000 lietotāju, tāpat topā atgriezies arī tiesību aktu portāls Likumi.lv, kas martā no mobilajām ierīcēm sasniedzis 185 000 lietotāju.
Top 20 veidots, balstoties uz 7-74 gadu vecas auditorijas lielumu interneta lapās, kas tās apmeklējuši, pieslēdzoties internetam no Latvijas teritorijas, izmantojot datorus, mobilos telefonus un planšetdatorus. Topā iekļautas tās interneta lapas, kas martā piedalījās gemiusAudience pētījumā. gemiusAudience pētījums tiek veikts, balstoties uz sarežģītu un mūsdienīgu metodoloģiju, kas nodrošina iespēju konstatēt reālo apmeklētāju skaitu, nevis sīkdatnes (cookies) vai IP adreses.
Latvju puika
VDD
AndrisPoga5