Birkmanis gan atzina, ka tās ir pēdējās izmaksas, par kurām viņam ir zināms, un jo garāks process, jo dārgāk tas izmaksā.
Iepriekš ziņots, kas otrdien valdība slēgtā sēdē vienojās ļaut PV turpināt meditācijas procesu ar CAF līdz 29.martam.
PV mediācijas procesā darbojas advokātu birojs "Glimstedt un partneri" un Zviedrijas advokātu birojs.
Brikmanis arī atzina, ka ražošanas termiņi ir pietiekami īsi, un marts ir pēdējais brīdis, kad slēgt līgumu. Ja to darīs aprīlī vai maijā, tad saražot vilcienus līdz 2015.gada beigām nevarēs pagūs. Tai pat laikā PV pārstāvis pauda pārliecību – ja CAF uzņemsies saistības, tad arī spēs vilcienus noteiktajos termiņos saražot.
Brikmanis arī atzīmēja, ka līdz šim esot panākts būtisks progress un pašlaik sarunas par vilciena iepirkumu ir konstruktīvā fāzē. „Mediatori, redzot konstruktīvo, progresīvo sarunu gaitu, izlēma piedāvāt termiņu līdz 29.martam,” skaidroja PV valdes priekšsēdētājs.
Viņš arī sacīja, ka paveikti 97% no nepieciešamajiem grozījumiem, un šobrīd „suns ir pārkāpts, palikusi tikai aste”. „Skaidrs, ka 29.martā stāsts beigsies. Ja nebūs atbilstoša līguma ar CAF, Eiropas Savienības nauda tiks pārdalīta,” sacīja Brikmanis.
PV vadītājs vairākkārt uzsvēra, ka jauni vilcieni ir nepieciešami un par to tikšot domāts. Ja neizdosies iegādāties vilcienus ar ES fondu atbalstu, tad būs jādomā par komercpirkumu un ritošā sastāva atjaunošanas process būs izstieps gadu garumā.
Taujāts par paša atbildību gadījumā, ja līgumu ar CAF noslēgt neizdosies, Brikmanis norādīja: „Ja kaut kas noiet greizi, tad kapitāldaļu turētājs vērtēs atbildību un lems.”