Bez Latvijas šajā "higiēnas trijniekā" atrodas Horvātija un Serbija.
Pētījumā atklāts, ka Latvija ir viena no trim pasaules valstīm, kurās pircēji neatzīstas, ka vispār nepērk ziepes, dezodorantus, zobu pastu vai citus personiskās higiēnas līdzekļus.
Nielsen Baltijas valstu ģenerāldirektore Ilona Lepa norāda, ka, pamatojoties uz pētījuma datiem, var secināt, ka Latvijas iedzīvotāji pievērš lielu uzmanību personiskajai higiēnai. Latvijas patērētāji izceļas ar to, ka īpašu uzmanību velta tīrībai, estētikai, veselības saglabāšanai.
Kopumā attiecībā uz Latvijas patērētājiem ir spēkā vispārīgi aktuālie higiēnas līdzekļu izvēles kritēriji - pievilcīga cena, akcijas, tomēr starp respondentiem neatradās neviens, kurš apgalvotu, ka vispār nepērk personiskās higiēnas līdzekļus, atzīmē Lepa.
Saskaņā ar Nielsen 2015.gada nogalē veiktā pasaules patērētāju paradumu pētījuma datiem, Horvātijas un Serbijas patērētāji ir jūtīgi pret personiskās higiēnas līdzekļu cenām, tomēr starp aptaujātajiem šo valstu iedzīvotājiem nebija tādu, kuri ignorētu šās kategorijas preces.
Pārējās Baltijas valstīs - Igaunijā un Lietuvā - katrā 2% pētījumā iesaistīto patērētāju apgalvoja, ka nepērk personiskās higiēnas līdzekļus tirdzniecības centros, kas ir tikpat, cik vidēji pasaulē. Vairāk patērētāju, kuri saka, ka nepērk personiskās higiēnas līdzekļus, ir Japānā un Taivānā - pa 9%, kā arī Singapūrā - 7%.
Vērtējot ķermeņa kopšanas un skaistumkopšanas preces, Latvijas patērētāju vērtējums ir līdzīgs pārējo Baltijas valstu pircēju viedoklim.
"Kosmētika nav pirmās nepieciešamības preču grupa, kurai patērētāji būtu noskaņoti viegli tērēt naudu. Pasaules vispārīgās tendences rāda, ka, pieņemot lēmumu, dominē ekonomiskie apsvērumi un emocionālā pieķeršanās. Trešdaļa pircēju vispirms pievērš uzmanību kosmētikas cenai, līdzīgai patērētāju daļai ir svarīgs kosmētikas zīmols, bet katrs piektais lūkojas uz akcijām un īpašiem piedāvājumiem," norāda Lepa.
Latvijas tirdzniecības centru klienti 12% gadījumu apgalvo, ka kosmētiku neiegādājas, kamēr Igaunijā tādu ir 11%, bet Lietuvā - 8%. Pēc Nielsen datiem, mazāk jeb 2% pircēju apgalvoja, ka nepērk kosmētiku Polijas tirdzniecības centros, bet lielāko vienaldzību pret kosmētiku deklarē Jaunzēlandē - to nepērk 31%, un Kanādā - 29% patērētāju.
Nielsen ir globāla informācijas un mērījumu kompānija ar vadošo pozīciju mārketinga un patērētāju informācijas, televīzijas un citu mediju mērījumu, tiešsaistes un mobilo mērījumu jomā.
Kompānija Nielsen strādā aptuveni 100 valstīs, tās centrālie biroji atrodas Ņujorkā, ASV un Dīmenē, Nīderlandē.