Baltijas vilcienā plānotas diskusijas par pārmaiņām dzelzceļa sistēmā un nākotnes perspektīvām pasažieru un kravu pārvadājumos, tostarp jaunajā Eiropas platuma dzelzceļa "Rail Baltica" līnijā.
Pirms Baltijas vilciens no Tallinas stacijas dosies ceļā uz Viļņu, tas svētdien, 19.septembrī, brauks no Lietuvas uz Igauniju, pieturot Siguldā un Cēsīs. Šajās pieturās interesentiem būs iespēja sagaidīt vilcienu dzelzceļa stacijā un apmeklēt izstādi par nozīmīgākajiem dzelzceļa projektiem Eiropā, ko kopīgi sagatavojusi "Shift2Rail" un Eiropas Klimata, vides un infrastruktūras izpildaģentūra (CINEA).
Izstāde-ekspozīcija iepazīstina ar inovācijām, pētniecības rezultātiem un dzelzceļa infrastruktūras projektiem, kas atrodas Eiropas savienošanas ekspreša maršrutā un kurus finansē Eiropas infrastruktūras savienošanas instruments (EISI), lai izveidotu jaunas transporta infrastruktūras Eiropā vai atjaunotu un uzlabotu jau esošās infrastruktūras. Izstādes vagonā apmeklētāji varēs iepazīties ar minētajiem dzelzceļa projektiem, skenēt šo projektu QR kodus, lai iegūtu papildu informāciju par projekta aprakstu, izmaksām un Eiropas Savienības (ES) atbalstu.
Savukārt 21.septembrī plkst.15.24 Baltijas vilciens ieradīsies Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā. Ar vilcienu Rīgā ieradīsies satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP), Igaunijas ekonomikas lietu un infrastruktūras ministrs Tāvi Āss, Lietuvas transporta un komunikācijas ministrs Marjus Skodis kopā ar Eiropas Komisijas Transporta ģenerāldirektorāta vadītāju Henriku Hololeju, Ziemeļjūras-Baltijas koridora koordinatori Katrīnu Trautmani un Somijas Transporta un komunikācijas ministrijas pārstāvjiem.
Baltijas vilciena viesi iepazīsies ar gaidāmajām pārmaiņām Rīgas Centrālajā stacijā un "Rail Baltica" būvniecības darbu progresu, atstājot kopīgu vēstījumu nākamajām paaudzēm svinīgā laika kapsulas sagatavošanas ceremonijā.
Pēcpusdienā Baltijas vilciens turpinās ceļu uz Viļņu, savukārt nākamajā dienā dosies uz Kauņu, kur tajā pašā laikā pienāks "Eiropas savienošanas ekspresis" no Polijas.
"Eiropas savienošanas ekspresis" devās ceļā 2.septembrī. Tas izbrauca no Lisabonas stacijas, lai savu maršrutu turpinātu cauri visai Eiropai un to noslēgtu 7.oktobrī Parīzē. "Eiropas savienošanas ekspresi" veido trīs dažādi vilcieni, kas piemēroti atšķirīgiem ES pastāvošiem sliežu ceļu platumiem. Piecu nedēļu brauciena laikā "Eiropas savienošanas ekspresis" šķērsos 26 valstis, un tā maršruts iecerēts aptuveni 20 000 kilometru garumā ar vairāk nekā 100 pieturvietām. Apliecinot dzelzceļa vienojošo spēku, projekts apvienos aptuveni 40 dzelzceļa uzņēmumus no dažādām ES dalībvalstīm, kas nodrošinās ritošo sastāvu kopīgajam vilcienam.