Negadījuma apvidū ūdenī uzietas gan lidmašīnas atlūzas, gan glābšanas vestes, somas, apavi, mobilie tālruņi un grāmatas. Meklēšanā iesaistīti apmēram 300 cilvēku, tostarp 40 ūdenslīdēji, kā arī karavīri, policisti un vietējie zvejnieki. No ūdens izceltas vairāku cilvēku mirstīgās atliekas.
Starp pasažieriem bijuši trīs bērni, tostarp divi zīdaiņi, kā arī 20 Inonēzijas Finanšu ministrijas darbinieki, kāds Itālijas pilsonis. Savukārt viens no pilotiem bijis indietis.
Aviokompānija Lion Air komentējusi traģēdijas apstākļus. Neilgi pirms bija pārtraukti sakari starp lidaparātu un kontorltorni, tās pilots paredzētajā kārtībā prasījis atļauju atgriezties Džakartsa lidostā tehniskas kļūmes dēļ.
"Pilots rīkojās atbilstoši procedūrai un, pamanījis problēmu, lūdza atļauju atgriezties. Tomēr mēs zinām, kā tas beidzās," izteicies Lion Air prezidents Evards Siraits.
Zemo cenu aviokompānijas Lion Air lidmašīna Boeing 737 MAX 8 ar 181 pasažieri un astoņiem apkalpes locekļiem bijusi ceļā no galvaspilsētas Džakartas Sukarno-Hatas lidostas uz Pangkalpinangu Bangkas salā, kad 13 minūtes pēc pacelšanās iegāzusies Javas jūrā Rietumjavas provinces piekrastē, informējis Indonēzijas glābšanas dienests.
Lidmašīnas fizelāža atrodas apmēram 30 līdz 35 metru dziļumā. Lidojuma laikā klimatiskie apstākļi bijuši labi, informējusi Indonēzijas meteoroloģijas pārvalde.
Pēc vietnes Flightradar24 ziņām, avarējusī lidmašīna bijusi jauna, un Lion Air to saņēmusi šogad augustā. Ar lidmašīnu bija nolidotas vien ap 800 stundu.
2004. gadā Lion Air lidmašīna McDonnell Douglas MD-82 ar 153 cilvēkiem nolaišanās laikā Javas salas pilsētas Surakartas lidostā nogāzās līdzās lidostai esošajā kapsētā, un gāja bojā 25, bet tikai ievainoti 109 cilvēki.
Ar šīs aviosabiedrības lidmašīnām notikuši vēl vairāki nopietni negadījumi, kuros nav bijis bojāgājušo, tostarp 2013. gadā laineris Boeing 737-400, nolaižoties Bali salā, iegāzās jūrā un tā fizelāža salūza divās daļās. Visi 108 lidmašīnā esošie cilvēki tika izglābti.
( papilidnāta visa ziņa)