‘’Tas nu gan mums bija pārsteigums - saņemt tik smagu paku, kurā bija Narvesen dāvanu mums katram! Bērni bija ļoti priecīgi, paldies,’’ raksta Alsungas vidusskolas 5. klases audzinātāja Velga Svilpe. Izglītības portāla un skolvadības sistēmas E-klase un Skolas Dienas rīkotā konkursa Mēs varam labāk! sekmju progresa līderi aprīlī (27 klases) saņēma Narvesen balvas. Dažas no šīm klasēm pastāstīja, kas palīdz saņemties mācībās, kā izdodas nosēdēt pie grāmatā pavasarī, kad laiks kļūst aizvien jaukās, taču tuvojas arī mācību gada noslēgums.
Velga Svilpe novērojusi - vairāki bērni viņas audzināmajā klasē beidzot ir sapratuši, ka ir spējīgi mācīties labāk un var paļauties paši uz saviem spēkiem, zināšanām. Ka labākus rezultātus dod nopietns ikdienas darbs. ‘’Vārdu sakot – viņi kļuvuši pieaugušāki un gudrāki!’’
Alsungas vidusskolas piektklasniekie dalās savās atziņās par to, kāpēc sanāk mācīties labāk: ‘’Prieks par labu atzīmi vecākiem un man (Gintars, Hardijs, Karlīna); lai būtu labas sekmes un lai nerātu tētis (Ieva); gribas iepriecināt vecākus, un vecāki tad ļautu viskautko darīt (Amanda); gribu tikt uz 6.klasi ar labām sekmēm (Ginta); gribēju, lai man liecībā ir labākas atzīmes, un nākamreiz man tā būs! (Arta); gribu būt labiniece, jo man patīk saņemt atzinības rakstus (Sintija); es nekad negribu palikt uz otro gadu (Emīls); lai nebūtu jānāk uz vasaras darbiem un nav jāpaliek uz otru gadu (Laura); mācīšos labāk, lai visas atzīmes būtu sekmīgas (Krista); gribas labāku vidējo atzīmi, jo pašam prieks (Mariss); lai būti gudrāks un lai ātrāk pienāktu brīvlaiks (Gints); man mamma ar tēti maksā naudu, un es vēlos būt labiniece (Sendija); es saņemos, jo man mamma par labām atzīmēm dod 1 latu (Nikoleta); lai mammu iepriecinātu, lai labāk pabeigtu gadu; lai ātrāk beigtos šis gads, jo, ja labi mācās, tad ātrāk paiet laiks (Alise). (Klases audzinātāja pie šiem komentāriem piebilsti, ka tiem, kas šeit sūkstās par nesekmīgu, nekādu problēmu ar sekmēm gan neesot.)
Jelgavas Spīdolas ģimnāzijas 8kom klases audzinātāja Daiga Dzērve pastāsta, ka kas līdzīgs konkursam Mēs varam labāk skolā norisinājies jau iepriekšējā mācību gadā, kad Jelgavas Spīdolas ģimnāzijā klases sacentās par "Gada klases" titulu. Konkursā tika vērtētas klases sekmes, skolēnu dalība pasākumos, konkursos, olimpiādēs un to rezultāti laikaposmā no Spīdolas dienas 2. februārī līdz nākamajai Spīdolas dienai (izvērtējums par 7. klases II semetri un 8.klases I semestri). Tas bija labs stimuls sacensībai starp klasēm, jo uzvarētāji saņēma balvā apmaksātu (noteiktā vērtībā) transportu ekskursijai viņu pašu izvēlētā dienā un laikā. ‘’Mana klase pamatskolas klašu grupā ieguva šo balvu. Domāju, ka pats svarīgākais iemesls labiem rezultātiem ir kolektīva gaisotne, manā klasē labi mācīties ir "kruta", skolēni sacenšas par labākām sekmēm. Piemēram, matemātikā mēs sadalījām divas astotās klases līmeņos, un pašiem par brīnumu panācām atkal veselīgu sacensību starp abām dažādu līmeņu grupām.''
Zvejniekciema vidusskolas 10. klases skolēni mācību darbu irvirzījuši par savu kopīgo mērķi: ''Neskatoties uz to, ka pēc 9. klases absolvēšanas, klases kolektīvā notika ievērojamas izmaiņas (abas devītās klases četri skolēni iestājās Rīgas Valsts 1. ģimnāzijā u.c.), mēs vēl joprojām esam tikpat saliedēti un spējīgi kopīgi sasniegt izvirzītos mērķus. Viens no mērķiem bija saglabāt klases prestižu mācībās. Esam skaitliski neliela klase, tādēļ mācību procesā skolotāji var sekmēt katra skolēna individuālo izaugsmi. Uzskatām, ka panākumu atslēga ir tā, ka jau kopš sākumskolas esam bijuši apzinīgi un ņēmuši vērā mācību priekšmetu skolotāju, klases audzinātāju un vecāku ieteikumus.''
''Konkurss Mēs varam labāk! saliedēja klasi un domājam, ka tas veicinājis pozitīvu attieksmi pret mācību procesu. Motivācija mācīties labāk dažiem ir mērķtiecīgs darbs, citi sagādā prieku sev un vecākiem, vēl citus iedvesmo klasesbiedri un skolotāji. Pavasaris, siltais laiks liek ātrāk paveikt mājasdarbus, lai varētu pavadīt ilgāku laiku ārā,’’ pastāsta Rīgas 69. visusskolas 4.a klases audzinātāja Ludmila Suško. " Paldies arī šī konkursa atbalstītājiem Narvesen par jaukajām dāvaniņām, kas arī, protams, dod iedvesmu un apņemšanos nākamajā mēnesī saņemties un sasniegt vēl labākus rezultātus mācībās! Veiksmi visiem skolēniem!
Aizkraukles novada ģimnāzijas 7.c klases audzinātāja Līga Graznoviča, aptaujājot klases skolēnus par to, kas viņiem palīdz mācīties pavasarī, saņēmusi atbildes: ‘’Vēlme redzēt labas atzīmes liecībā, apziņa, ka mācību gads tuvojas beigām un jācenšas uzlabot sekmes. Saulīte, kas vasarā sagaidīs ar labām atzīmēm, kā arī mērķtiecība.’’ Skolēni arī atzīstot, ka viņus motivē labu atzīmju saņemšana, vēlme iegūt zināšanas, brīvdienu tuvums, draugu un vecāku atbalsts.
Savukārt Ogres pamatskolas 6.a klases audzinātāja Jolanta Bardovska atzīst, ka saņemties mācībās lielākajai daļai klases liek katra personiskā apņemšanās – ka var vairāk un arī grib būt labākais mācības. Klasē, klases stundās regulāri tiekot apspriesta un analizēta klases kopēja vidējā atzīme, varbūt tāpēc katrs grib ‘’pakāpties’’ augstāk, nekā atrodas konkrētajā brīdī. Ļoti daudz tiek strādāts ar skolēniem, kuriem mācībās tik labi nesokas.
Motivācija mācīties skolēniem esot dažāda, daļa skolēnu vēl joprojām domā, ka mācās dēļ vecākiem un skolotājiem, nevis sev. ‘’Tāpēc šobrīd ir ļoti vērtīgs šis konkurss Mēs varam labāk!” atzīst skolotāja Bardovska. ''Skolēni daudz palīdz viens otram tikt galā ar dažādiem iekavētajiem, neizdarītajiem darbiem, jo arī klases gods ir katra paša gods. Klasē ir skolēni, kuri grib turpināt mācības pēc 6.klases Rīgas Valsts 1.ģimnāzijā un visu mācību gadu apmeklē sagatavošanās kursus. Tas arī, protams, ļoti motivē iegūt labākus vērtējumus mācībās. Otro gadu pēc kārtas, beidzot mācību gadu, tiks klasē pasniegta nozīmīte ‘’Gada labākais skolēns’’, kuru pati organizēju savā klasē. Arī skolas mērogā katru gadu notiek konkurss ‘’Labākais skolēns mācību darbā”. Tajā labākie tiek noteikti pēc vidējās atzīmes visos mācību priekšmetos un ņemot vērā olimpiādēs un konkursos sasniegtos rezultātus. Konkursa uzvarētājiem mācību gada beigās dāvana - brauciens ‘’labinieku’’ ekskursijā.’’
Kas palīdz saņemties mācībās pavasarī, kad laiks kļūst arvien jaukāks? Uz šo jautājumu atbild arī paši Ogres pamatskolas 6.a klases skolēni:
Konkurss Mēs varam labāk! (Reinis Mārtiņš Pogulis) Es vienmēr sev saku, ka vēl mazliet jāpiepūš vaigi un tad varēs atslābt. Vēl viens mēnesis! (Kristaps Eduards Šerps) Palīdz saņemties iekšējā balss, kas man saka, ka ir palicis vēl tik maz ko mācīties un ka vajag pa šo laiku sapelnīt labākas atzīmes! (Betija Bedikere) Lai uz liecības būt labākas atzīmes! (Dana Kalniņa)Tas, ka tuvojas valsts pārbaudes darbi! (Emīls Siliņš) Tētis un mamma katru dienu liek mācīties, kā arī skolotāja saka, ka vajag saņemties! (Liene Poprocka) Nevis palīdz, bet piespiež – gan skolotāja, gan mamma (mamma vairāk). (Rasa Kristiāna Īvāna) Saņemos, sev atgādinot, ka vēl „bišķi” un tad jau vasarā varēs atpūsties! (Pīta Roberta Liberte) Palīdz konkurss un arī doma par labāku mācīšanos! (Kecija Keita Salceviča) Tas, ka man patīk mācīties gan rudenī, gan pavasarī, gan ziemā! (Gatis Krēgers) Gribu maksimāli uzlabot savas sekmes. (Elvis Kundžens – Kundženovs) Vislielākais stimuls ir valsts pārbaudes darbs. (Ričards Eglītis)
Ogres pamatskolas skolēniem ir arī idejas, kā var sevi motivēt mācīties labāk: Vēl pāris nedēļu, un varēs atpūsties! (Kristaps Eduards Šerps) Es vienkārši mācos! (Reinis Mārtiņš Pogulis) Man patīk skolotāji, es eju pie viņiem un cenšos mācīties un saklausīt, ko viņi saka. (Laura Masāne) Mani motivē tas, ka iedomājos, kas būs, ja nemācīšos, bet vislielākā motivācija ir konkurss. (Dana Kalniņa) Gribas labākas atzīmēs, kādas tās ir šobrīd! (Emīls Siliņš) Ar labām domām un pārliecību. (Elvīra Eiduka) Ja nemācīšos, nebūs klases vakara utml. lietas. (Liene Poprocka) Tūlīt būs vasara! Tā es domāju, tad jau būs labi! (Rasa Kristiāna Īvāna) Mani motivē tas, ka es augu un tuvojos „18” ar katru dienu, un man ir jāsaņem labākas atzīmes! (Andris Sarksņa) Ja mēs nemācītos, tad mēs paši neko neiegūtu! (Pīta Roberta Liberte) Lai iegūtu labu izglītību. (Elvīra Eiduka) Pirmkārt, lai vecāki par briesmīgajām atzīmēm ”nenorauj” galvu un lai man pašai būtu vieglāk tikt citās skolās. (Kecija Keita Salceviča) Es zinu, ka man pašai būs prieks par labām atzīmēm. (Nora Vecvanaga) Man patīk mācīties un man patīk manas atzīmes, turklāt es esmu viens no labākajiem klases skolēniem. (Gatis Krēgers) Sakot sev: ”Es varu labāk!” un arī to darot labāk, vairāk mācoties! (Kintija Gerda Alpe) Varu iegūt uzslavas no citiem. (Ieva Romaško) Motivē vecāku solījumi, un, protams, nākotnes ieceres. (Ričards Eglītis)
Savu skolēnu viedokļus par motivāciju apkopojusi arī Saldus ģimnāzijas 9. klases audzinātāja Egita Zariņa: Mācīties mani motivē vecāki un manu nākotnes mērķu realizēšanai liela nozīme un loma būs izglītībai. (Rendijs) Mani mācīties motivē apziņa, ka es varu labāk un tāpēc es vēlos pierādīt sev, ka tā patiešām ir. (Dženeta) Pavasarī mani mācīties motivē tas, ka tuvojas eksāmeni. Tā kā pēc 9.klases mācīšos vidusskolā, ir jābūt labām atzīmēm. Vēl arī tas, ka es mācos gudrā klasē un negribu atpalikt no citiem. (Ineta) Mani motivē vecāki, kas tieši tāpat kā es grib, lai man ir labas sekmes. (Eva) Man ir liels vecāku atbalsts, un arī no skolotāju puses izskan motivējoši vārdi. (Monta) Mani motivē mācīties vacāki, klase un arī es pati sevi motivēju. Man gribas, lai man būtu laba nākotne, kā arī klase ir mācīties griboša, kas arī man palīdz mācīties. (Kristīne) Man ir mērķis sasniegt ko vairāk, tādēļ katru gadu mācos arvien cītīgāk. Es vēlos saņemt labu liecību. (Helēna) Mani motivē cerība un nepacietība sagaidīt to brīdi, kad eksāmeni būs labi nokārtoti, skola būs veiksmīgi pabeigta, un es ar smaidu varēšu atskatīties uz pavadīto laiku. (Krišjānis) Liela nozīme ir tam, ka visa klase ir noskaņota mācīties, jo tad tas laikas pašsaprotami un gribas turēties ar klasesbiedriem vienā līmenī. (Kristīne)
''Tā skolotājam ir ļoti liela veiksme un laime - strādāt šādā klasē!’’ par saviem audzināmajiem saka Egita Zariņa. ''Manuprāt, tikai veiksmīgas trīspusējas sadarbības rezultātā var panākt šādu pozitīvu rezultātu. Un šāda sadarbība arī ir! Pirmkārt, tas ir vecāku atbalsts pašiem skolēniem un nepārtrauktas rūpes un interese par savu bērnu panākumiem! Visu trīs gadu laikā (7.-9.kl.) esmu saņēmusi vecāku atbalstu, un viņu dzīvē bērns vienmēr ir bijis 1. vietā! Tas ir ļoti svarīgi, jo, neskatoties uz to, ka visi skolēni ir nodarbināti arī ārpusskolas nodarbībās un vairāki pat 5-6 dienas nedēļā, vecāki ir veiksmīgi ieaudzinājuši, ka vispirms ir darbs (mācības) un tad – viss pārējais. Otrkārt, patīkami priecē pašu skolēnu attieksme un atbildība. Un treškārt, kā jau iepriekš minēju, pie šādas veiksmīgas visu apstākļu sakritības skolotājam ir ļoti liela laime strādāt šādā klasē, jo var sekmīgi realizēt visus savus mērķus un sniegt atbalstu skolēnam, jo skolēns pats šajā procesā ir ieinteresēts! Man ir prieks un arī lepnums par savu klasi un centīsimies visi kopā strādāt tāpat uz priekšu!''
Nākamie provizoriskie konkursa Mēs varam labāk! rezultāyi tiks publicēti 18. maijā. Arī maijā 27 veiksmīgākās klases saņems Narvesen balvu. Kuras tās būs - sekojiet informācijai E-klase.lv, Diena.lv un laikraksta Diena pielkumā Skolas Diena.