Taču tas nebūt nav viss, ar ko savā darbā ir aizņemta Karina. Karjeru Baltcom savulaik sākusi zvanu centrā, viņa agrāk uzskatīja: televīzija – nu kas tur tāds?! Ņem kanālu un skaties! "Bet tagad saprotu, cik sekli es tajā brīdī domāju, jo tam aisbergam apakšā ir vesela zemūdens pasaule, vesela industrija," Karina teic par televīzijas sfēru, kur ikdienu raibu padara sadarbības partneru un konkurentu skaits un daudzveidība, mainīgie skatītāju paradumi, jaunu tehnoloģiju ienākšana utt. Viņu interesē šajā jomā augt un attīstīties.
Gādīga kā medmāsiņa
Telekomunikāciju nozare Karinu allaž saistījusi, taču savām studijām Daugavpils meitene izvēlējās vadībzinātnes programmu LU. "Es noteikti zināju, ka pēc skolas gribu doties uz Rīgu – lielāka pilsēta, vairāk iespēju un perspektīvu, un es vienmēr esmu bijusi ļoti mērķtiecīga un centīga," Karina stāsta. Viņai patika, ka izraudzītā studiju programma bija "plaša kalibra" un sniedza gan izpratni par biznesa kopainu un lielajiem datiem (prognozēšana, analītika, statistika, optimizācija), gan praktisku ieskatu grāmatvedībā, mārketingā u. tml. Brīdī, kad Karina atskārta, ka kurss ir ļoti liels un tādu topošo speciālistu kā viņa ir daudz, uz mirkli piezagās bažas, kā būs atrast darbu pēc studijām. "Bet es ticu sev, ticu saviem spēkiem un zināju, ka centīšos kaut kā iesākt darba gaitas kādā uzņēmumā un tad turpināt tur pilnveidoties. Visam pieeju pozitīvi un optimistiski, esmu tāds cilvēks," Karina smaida.
Jau studiju laikā viņa pastrādāja kancelejas preču tirdzniecības uzņēmumā par pārdevēju konsultanti. Darbs bija maiņās un ļāva gan sevi uzturēt, gan vienlaikus turpināt mācības. Iegūtā pieredze kļuva par atspērienu, lai pieteiktos klientu apkalpošanas speciālista vakancei Baltcom zvanu centrā. Šī uzņēmuma virzienā mudināja skatīties tas, ka studiju ietvaros Karina bija analizējusi tirgus situāciju telekomunikāciju nozarē un sapratusi, ka Baltcom tajā ir viens no lielajiem spēlētājiem.
Zvanu centra ikdiena Karinai gāja pie sirds, un te viņa nostrādāja četrus gadus. Bija gandarījums, palīdzot klientiem – piezvanījuši ar problēmu vai jautājumu, viņi nereti atvadījās jau ar smaidu. "Cenšamies pielāgoties un atrast individuālu risinājumu ikvienam. Šobrīd tirgū ir tāda konkurence, ka par savu klientu ir ļoti jārūpējas, nevar viņam tā auksti diktēt savus noteikumus." Protams, gadījās arī emocionāli uzvilkti un asi noskaņoti zvanītāji. "Bet es uzskatu, ka konflikti var neveidoties, ja visu izrunā – tad risinājumu var atrast gandrīz jebkurai situācijai. Vienmēr centos būt nosvērta, draudzīga, visu ir iespējams pārrunāt bez kliegšanas. Man liekas, jebkurš klients arī jūt un novērtē šādu attieksmi," Karina saka un stāsta, ka grūtības ar nīgrajiem zvanītājiem izjutusi vien sākumā. Iepriekšējā darbā jau bija uztrenēta zināma noturība pret stresu. "Man grūtākais drīzāk bija iemācīties runāt stingrāk. Vadītājs teica – tu esi gādīga kā medmāsiņa, bet to pašu var pateikt stingrāk un noteiktāk. Piešāvos." Palīdzēja arī tas, ka jebkurā brīdī varēja lūgt padomu kolēģiem vai kopīgi pamodelēt iespējamās sarunu situācijas.
Uzticēšanās motivē
Ik pa laikam uzņēmumā parādījās iekšējās vakances, un Karina saprata, ka vēlas profesionāli attīstīties. Viņa pamēģināja pieteikties kādam amatam mārketingā, taču konkrētā darba specifika līdz galam neuzrunāja. Vēl pēc pusgada Karinai jaunākā mārketinga speciālista pozīciju uzņēmums jau piedāvāja pats. Par viņas ikdienu kļuva prāta vētras par dažādām aktivitātēm, mājaslapas uzturēšana, flaijeru izgatavošana utt. Augstskolā iegūtās zināšanas papildināja Baltcom apmaksāti mārketinga kursi, "un tas ļoti motivē – ja darba devējs tic savam darbiniekam un viņā iegulda". Strādājot mārketingā, Karinas stiprā puse bija tā, ka viņa zvanu centrā bija aci pret aci iepazinusi uzņēmuma klientus. "Biju bijusi "frontē" un zināju, kādi viņi reāli ir, kas viņiem ir visbūtiskākais, kas viņus satrauc. Sapulcēs brīžiem biju kā klientu advokāte un varēju dot savas idejas par to, kas uzņēmuma mārketingā jāuzlabo."
Visu rakstu lasiet laikraksta Diena pirmdienas, 17. septembra, numurā! Ja turpmāk vēlaties Dienas publikācijas lasīt drukātā formātā, laikrakstu iespējams abonēt ŠEIT!