Latvijā atbilstoši Rietumu pasaulē ierastajam paaudžu iedalījumam patlaban līdzās sadzīvo sešas paaudzes. Tās ir: tradicionālistu jeb klusā paaudze, kas dzimusi no XX gadsimta divdesmitajiem gadiem līdz 1945. gadam; pēckara jeb dzimstības uzplaukuma (baby boomers – angliski) paaudze (dzimusi no 1945. līdz 1965. gadam); X paaudze (1965.–1980. gadā dzimušie); Y paaudze (1980.– 1995. gadā dzimušie); Z paaudze (dzimusi no 1995. līdz 2010. gadam), kā arī Alfa paaudze, kas nākusi pasaulē pēc 2010. gada.
Paaudžu dzimšanas periods dažādos informācijas avotos un ekspertu skaidrojumos gan nedaudz atšķiras, taču nav noliedzams, ka patlaban Latvijā un citur pasaulē savas ekonomiskās izvēles izdara ļoti atšķirīgi cilvēki – gan pēc vecuma, gan pēc domāšanas veida.
Mēs dzīvojam laikā, kad "uzņēmumiem ir labi jāizprot dažādu paaudžu atšķirīgās vajadzības un daudzveidīgās cerības," tiek uzsvērts starptautiskās finanšu nozares kompānijas Adyen sagatavotajā informācijā.
Visu vajag ātri
Patlaban tieši Z paaudze, dēvēta arī par digitālo paaudzi vai YouTube paaudzi, kļūst par finansiāli aizvien ietekmīgāku pircēju grupu, kas piesaista dažādu nozaru uzmanību. Vēl nesen par Z paaudzes pirkumiem maksāja jauniešu vecāki, taču tagad, jaunajiem cilvēkiem nostiprinoties profesionālajā vidē, aug viņu pašu pirktspēja, skaidro kompānija Adyen.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena piektdienas, 16. maija, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €0.60