Rīga šogad reitingā European Best Christmas Markets 2025–2026 (tulkojumā no angļu valodas – Eiropas labākie Ziemassvētku tirdziņi 2025–2026) ir ierindojusies trešajā vietā.
Ziemassvētku tirdziņi un ar tiem saistītie topi, protams, pilsētām ir spēcīgs mārketinga instruments. Eiropā tradicionāli adventes laiks ar Ziemassvētku tirdziņiem ir tūrisma sezona. Te līderos izvirzās Vācija, kura ir šo tirdziņu dzimtene un tirdziņu tradīcijas ir attīstījusi jau kopš viduslaikiem. Tādēļ ir vērts aplūkot Vācijas Ziemassvētku tirdziņus arī no ekonomiskā aspekta.
Iztērē pussimt eiro
Aptuveni 2500 Ziemassvētku tirdziņi visā Vācijā ik gadu piesaista ap 160 miljoniem apmeklētāju. Tas ir ievērojams skaitlis valstij ar 83 miljoniem iedzīvotāju, norāda Vācijas mediji.
Vidēji katrs apmeklētājs vienā apmeklējuma reizē iztērē no 30 līdz 40 eiro. Vidēji gadā, saskaņā ar vācu mediju vēstīto, lielie, tradicionālie Ziemassvētku tirdziņi rada īstu ieņēmumu eksploziju. Piemēram, Nirnbergas Ziemassvētku tirdziņš ienes aptuveni 180 miljonus eiro, Drēzdenes Ziemassvētku tirdziņš – aptuveni 120 miljonus eiro, bet Ķelnes Ziemassvētku tirdziņi kopā – 200 miljonus eiro.
Interesantas ir reģionālās atšķirības. Vācijas dienvidos (Bavārijā) Ziemassvētku tirdziņu apmeklētāji tērē ievērojami vairāk – no 45 līdz 50 eiro – nekā ziemeļos, kur vidēji tēriņi ir no 25 līdz 35 eiro. Šī tēriņu atšķirība raksturo ne tikai dažādas cenas, bet arī dažādus patērētāju paradumus. Vācijas dienvidos laikā pirms Ziemassvētkiem dominē tradicionālie tirdziņi ar aug
Visu rakstu lasiet avīzes Diena trešdienas, 17. decembra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €0.40

