Taču nopietnu satraukumu par situāciju paudis BVKB, uzsverot, ka līdz brīdim, kamēr tiek gūts apstiprinājums par Deglava satiksmes pārvada konstrukciju drošumu, to ekspluatēt nevajadzētu. Vienkāršā valodā šis aicinājums nozīmē, ka,
pēc BVKB speciālistu domām, pārvads būtu pilnībā jāslēdz satiksmei līdz brīdim, kad tiek veikta pilnīga objekta konstrukciju ekspertīze, kas ļauj izdarīt kvalitatīvu secinājumu par drošību.
Par pieņemto lēmumu BVKB jau 11. aprīlī Rīgas pilsētas būvvaldei un RD Satiksmes departamentam nosūtīja vēstuli, lūdzot nekavējoties izvērtēt pārvada drošumu un sniegt argumentētu informāciju par pārvada nesošo konstrukciju bojājumu novērtēšanu.
Lai gan RD Satiksmes departamenta pārstāvji norāda, ka pašvaldība jau pagājušajā nedēļā uzdevusi pārvada tehnisko apsekošanu veikt darbu būvprojekta autoram SIA Inženierbūve, kas secinājis, ka pārvada tehniskais stāvoklis drošību neapdraudot, šis slēdziens nav pārliecinājis BVKB speciālistus. Trešdienas pēcpusdienā BVKB izplatīja oficiālu paziņojumu, norādot, ka Rīgas pilsētas būvvalde ir uzdevusi pašvaldības Satiksmes departamentam līdz šā gada 10. maijam nodrošināt tilta ekspertīzi tā tehniskā stāvokļa noteikšanai. "Līdz brīdim, kamēr šī ekspertīze nav veikta un netiek gūts pārliecinošs apstiprinājums tilta konstrukcijas drošumam, iespējamu nelaimes gadījumu novēršanas labad tilta ekspluatācija ir jāpārtrauc," uzsvēra BVKB.
Tajā pašā laikā RD Satiksmes departamenta pārstāvji pēc būtības pilnībā apstrīd BVKB paustās bažas. Departamenta pārstāve Dienai pauda: "Norādām, ka savā atzinumā BVKB nav rekomendējis objektu slēgt satiksmei, tāpat, saņemot arī SIA Inženierbūve veiktos aprēķinus, nav informējis departamentu, ka tie būtu apšaubāmi. Savas bažas birojs pauž publiski medijos, Satiksmes departamentu oficiāli neinformējot par bažu iemesliem, tos pierādot ar aprēķiniem vai citiem faktiem."
Šajā "viedokļu un uzskatu sadursmē" izteikti pazūd galvenais – cilvēku, pilsoņu, nodokļu maksātāju drošība. Skarbi, taču mums šobrīd atliek izvēlēties – uzticēties Rīgas domei un braukt pa pārvadu vai tomēr ieklausīties BVKB un mest Deglava pārvadam lielu līkumu.
Jācer, ka institūciju "tehnisko" strīdu par drošību neizšķirs vēl viena traģēdija...
.
Irlielāmērāticams
latvietis