Cīņu par taksometru jomas sakārtošanu februārī pasludināja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP), Ministru kabinetā iesniedzot atbilstošos grozījumus Autopārvadājumu likumā. Savukārt taksometru vadītāji 15. maijā piketēja pie Saeimas, aicinot neskatīt grozījumus Autopārvadājumu likumā un rosinot Saeimas Tautsaimniecības komisiju izveidot darba grupu, kas izstrādātu taksometru vadītājiem, pārvadātājiem, valstij un tās budžetam izdevīgu nozares regulējumu".
Vērtējot taksometru pakalpojumus Rīgā no taksometru pasažieru, rīdzinieku, skatupunkta, jāteic, ka situācija ir duāla. Gan Dienas novērojumi, gan uzklausītie taksometru pasažieru viedokļi liecina – ja nepieciešams nokļūt, piemēram, no biroja līdz lidostai, piesakot taksometru uz konkrētu laiku un adresi, tad būtisku, taksometru pasažieriem pamanāmu problēmu nav. Vismaz – nav tad, ja tiek izvēlēts taksometru nozarē labi pazīstams, pieredzējis uzņēmums, kas vērsts uz ilgtermiņa uzņēmējdarbību un pastāvīgo klientu piesaisti, nevis ir no "uzņēmumu viendienīšu" kategorijas.
Gluži citāda ir situācija, ja nepieciešami taksometra pakalpojumi pie lidostas Rīga ielidošanas termināļa vai pie Pasažieru ostas tad, kad tur pienācis pasažieru kuģis no Stokholmas. Rodas iespaids, ka taksisti lidostā un ostā asi konkurē par tiem potenciālajiem pasažieriem, kas par braucienu varētu samaksāt pēc iespējas lielāku summu, tātad par tiem ārvalstu tūristiem, kas neizskatās pēc Rīgas pazinējiem, turklāt taksistu konkurence izpaužas visai savdabīgi.
Nenoliedzami taksometru jomas sakārtošana ir atkarīga arī no tām prasībām, ko izvirza pasažieri. Satiksmes ministrija šopavasar pauda viedokli, ka taksometra "pasažierim ir tiesības pārtraukt braucienu un atteikties maksāt par pakalpojumu, ja nav ieslēgts skaitītājs vai tīmekļvietne nedarbojas tiešsaistes režīmā". Svarīgi ir, lai arī reālajā dzīvē pasažieri pieprasītu korektus un pārskatāmus norēķinus par taksometru pakalpojumiem.
Irlielāmērāticams
Josis
.