Zaļajam kursam bija veltīta arī nesen notikusī diskusija, kurā uzstājās Eiropas Komisijas (EK) pārstāvniecības Latvijā ekonomikas padomnieks Mārtiņš Zemītis un Eiropas Parlamenta (EP) deputāte Inese Vaidere (JV/ETP) un kurā piedalījās arī izglītības un zinātnes jomas, biznesa vides, valsts sektora un dažādu organizāciju pārstāvji.
Šajā diskusijā izskanēja, ka vēl aizvien valda neskaidrība, kā tieši mūsu valsti kopumā un konkrēti dažādas tautsaimniecības nozares ietekmēs zaļais kurss, un bija arī jaušamas bažas, ka ES zaļā politika var nest jaunas izmaksas un dzīves dārdzības kāpumu. Taču bija arī redzams, ka vismaz inteliģentajā sabiedrības daļā nav manāma gaušanās "kam mums vispār to zaļo kursu vajag? Tikai sarežģī dzīvi!". Turklāt gan EK, gan EP rīcība norāda, ka, patīk tas vai nepatīk, zaļais kurss tiks īstenots, atbilstošus pasākumus paredzot arī ES mēroga normatīvajā regulējumā.
Uz šī fona savdabīgi šķiet tas, ka vismaz pagaidām tie politiskie spēki, kas gatavojas startēt Rīgas domes vēlēšanās, savā konkurences cīņā nav izmantojuši detalizētas, sistemātiskas programmas, kuru mērķis būtu padarīt mūsu galvaspilsētu pēc iespējas klimatneitrālāku, videi draudzīgāku un kopumā zaļāku. Daži saukļi un frāzes gan izskan, bet ne vairāk. Taču tieši pašvaldības līmenis ir tas, kurā daudzas zaļās idejas var īstenot praksē – sākot no jaunu parku ierīkošanas līdz automašīnu kustības ierobežošanai vecpilsētā.
Protams, nav jau tā, ka nekas nebūtu īstenots, lai padarītu mūsu galvaspilsētu zaļāku, taču pēdējā laikā ir mainījušies akcenti, un 2020. gadā zaļā domāšana nenozīmē tikai sakoptus zālienus un vienreiz gadā sarīkotu talku.
Šobrīd aktuālais zaļais kurss attiecas gan uz enerģētiskajiem risinājumiem, gan uz transportu, gan arī uz tādas infrastruktūras nodrošināšanu, kas palīdz iedzīvotājiem īstenot videi draudzīgus ieradumus.
Domājams, ka, tuvojoties vēlēšanām, politiķi apjautīs, ka frāze "Rīga – eiropeiska pilsēta" patlaban ir tulkojama kā "Rīga – zaļa pilsēta", un arī to, ka balsstiesīgu vecumu ir sasniegusi XXI gadsimtā dzimusī paaudze, kam ne mazāk par lētu sabiedrisko transportu interesē videi draudzīgs sabiedriskais transports. Un gan jau nonāksim līdz tam, ka Rīgas mēra amata kandidāti priekšvēlēšanu kampaņās demonstrēs braukšanu ar velosipēdu, popularizēs saules enerģiju un stādīs kokus.
:)
senču olam
medaļai ir divas puses