Līdzībās runājot, tas ir gluži kā slimniekam medikamentu vietā "lietot" vien termometru un attiecīgi jūsmot, kad tas uzrāda situācijas minimālu uzlabošanos, vai sviest pret sienu, kad rāda par daudz. Reitingi kā termometrs attēlo vien to, kas ir, tas nav instruments, līdzeklis personas vai politiskā spēka "veselības" uzlabošanai.
Jā, protams, arī dažādus mērījumus var izmantot citu attieksmes veidošanai, mudinot noticēt, ka situācija nav tik bezcerīga, kā sākumā šķitis, tomēr ieguvums no tā diez vai var būt liels, īpaši politikā, kur brīdī, kad viens sāk apjūsmot reitingus, kāds cits jau tos kritizē kā neticamus, apjūsmotāja interesēs falsificētus.
Te vietā neliela atkāpe ar jautājumu, cik ticama ir socioloģija? Pieejas pētījumu objektivitātes vērtējumiem var būt dažādas, es vienmēr vados pēc tā, vai to veicēji ir šajā jomā zināmi profesionāļi vai ne. Uzņēmumi, kas orientēti uz ilglaicīgu attīstību, diez vai riskētu ar savu reputāciju, grozot pētījuma datus par labu kādam vienam politiskajam spēkam, jo vairāk tāpēc, ka arī pārlieks optimisms var "nostrādāt" negatīvi, – daļa potenciālo vēlētāju, redzot, ka atbalsts favorītiem tāpat gana liels, var uz vēlēšanām vienkārši neaiziet.
Un vēl – viena lieta ir lasīt kādas ieinteresētas personas sajūsmas izpaudumus par reitinga kāpumu, taču daudz nozīmīgāk vienmēr pavērtēt, cik liels tas progress bijis, vai ar to pietiek, lai ko mainītu politisko spēku izkārtojumā. Bieži vien īstā aina slēpjas (vai apzināti tiek paslēpta) aiz skaļiem saukļiem, rēķinoties, ka informācijas lietotājiem nav laika un vēlmes iedziļināties detaļās.
Cilvēki, protams, mēdz ietekmēties no pūļa virzības tendencēm, arī politikā drīzāk izvēlas cerīgos nekā bezcerīgos,
taču izvēle vienmēr ir starp politiski līdzīgiem spēkiem. Nav tā, ka apjaušot, ka opozīcija kļūst populārāka, sāktu mazināties atbalsts ideoloģiski pretēji orientētai pozīcijai.
Ar to gribu teikt vien to, ka pašiedvesma ir jauka lieta, taču politiķim, kas grib gūt vēlētāju atbalstu, ir nevis jāaizraujas ar kā esoša apjūsmošanu, bet gan līdz pēdējam brīdim jāturpina par sevi aģitēt ar konkrētu problēmu risinājuma piedāvājumiem, apliecinājumiem spējai šīs problēmas risināt.