Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +4 °C
Apmācies
Otrdiena, 3. decembris
Raita, Jogita, Evija

Trūkst iespējas konsultēties

Nesen plaša diskusija izraisījās par Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) izsaukumiem un to, kad tie ir pamatoti, kad ne.

Dienestam tika pārmests cilvēcības trūkums saistībā ar rēķinu, kas izrakstīts par izsaukumu, savukārt NMPD publiskoja piemērus tādiem gadījumiem, kad izsaukuma iemesli bijuši tiešām savdabīgi.

No vienas puses, var saprast NMPD. Ikviens, kurš strādā ar cilvēkiem, zina, ka ir ļaudis, kuri mēdz vērsties pie mediķiem, likumsargiem, kā arī žurnālistiem ja ne gluži ar izdomātām problēmām, tad visai pamatīgi sabiezinot krāsas gan. Tāpat arī ir ne mazums tādu cilvēku, kuri dažādus dienestus un medijus cenšas iesaistīt privāto vai profesionālo konfliktu risināšanā, cerot panākt sev labvēlīgu konflikta iznākumu. NMPD publiskotajos piemēros ir gadījums, kad izsaukuma iemesls bijis laulāto strīds. Arī par tādiem gadījumiem, kad uzņēmēji biznesa konkurentiem cenšas "uzsūtīt" kontrolējošos dienestus, ir dzirdēts laiku pa laikam.

Tomēr no otras puses, cilvēkos nedrīkst radīt neticību medicīniskās palīdzības saņemšanai. Laikrakstā Diena un žurnālā Dienas Bizness ir bijušas publikācijas, kas atklāj, ka iedzīvotāju mūža ilguma un mirstības dati Latvijā izskatās bēdīgi.

Ir jāņem vērā, ka veselības problēmas var piemeklēt visdažādākā vecuma cilvēkus, arī jauniešus, kuriem nav bijusi nepieciešamība regulāri vērsties pie ģimenes ārsta un citiem mediķiem un līdz ar to mobilajā tālrunī nav saglabāti ārstu tālruņa numuri. Tādam jaunietim, piedzīvojot veselības pasliktināšanos vai gūstot traumu, pirmā prātā ienākusī doma var būt zvanīšana NMPD vienkārši tāpēc, ka nav pieredzes sadarbībā ar veselības aprūpes sistēmu. Šo aspektu vajadzētu ņemt vērā. Turklāt garantēta medicīniskās palīdzības saņemšana nepieciešamības gadījumos ir arguments, ko izmanto, skaidrojot, kāpēc vispār jāmaksā nodokļi.

Raugoties plašāk, mums Latvijā trūkst konsultējošu organizāciju, kurām piezvanot vai elektroniski uzrakstot jautājumu būtu iespējams saņemt ātru un argumentētu atbildi. Piemēram, kā rīkoties, ja uz ielas redz svešinieku ar veselības problēmām – izsaukt NMPD vai ne. Vēl viens piemērs – nesen mikroblogošanas vietnē X kāds lietotājs jautāja, ko darīt, kādai iestādei ziņot, ja dzird, ka blakus dzīvokļa iemītniece, izmantojot vulgāru leksiku, kliedz uz bērniem, un no citiem X lietotājiem saņēma ļoti atšķirīgus ieteikumus. Konsultatīva tālruņa, pa kuru piezvanot uzdot minēto jautājumu un saņemt ātru, argumentētu atbildi, īsti nav.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Digitālie risinājumi nezudīs

Latvijas Banka nesen paziņoja, ka ir apstiprināti noteikumi, kas no 2026. gada paredz komercbanku pakalpojumu plašāku pieejamību mūsu valsts reģionos.

Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē