Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā -1 °C
Daļēji apmācies
Ceturtdiena, 21. novembris
Andis, Zeltīte
Ir risks, ka kaimiņvalstis veiksmīgāk pratīs atjaunot transporta un loģistikas nozari

Vai mūsu valsts atpaliks?

Covid-19 uzliesmojums Igaunijā pieklusinājis mūsu valstī jau gadiem skanošo apgalvojumu, ka pie ziemeļu kaimiņiem viss ir labāk nekā pie mums. Spriežot pēc informācijas, kas raksturo epidemioloģisko situāciju Igaunijā un arī mūsu dienvidu kaimiņzemē Lietuvā, var secināt, ka neviena no tām nav atradusi tādu izcilu risinājumu Covid-19 izplatības ierobežošanai, kāds Latvijā vispār nevienam nebūtu ienācis prātā. Gan Igaunijā, gan Lietuvā raitāk veicas ar vakcināciju, turklāt ar vakcinācijas organizēšanu nav radīts tik gigantisks haoss kā Latvijā, taču arī tur Covid-19 vēl nav uzvarēts. Jāpiebilst, ka gan Igaunijas, gan Lietuvas pieredze arī rāda – valdības maiņa Covid-19 krīzi nemazina.

Vērtējot pandēmijas ietekmi uz Baltijas tautsaimniecību, rodas iespaids – ja vien straujš Covid-19 uzliesmojums kādu no trim valstīm nepiespiedīs ieviest "Slēdzam visu!" stratēģiju, tuvākajos mēnešos būtiskas atšķirības ekonomiskajā situācijā neredzēsim. IKP kritums Baltijas valstīs pērn ceturtajā ceturksnī, salīdzinot ar laiku pirms pandēmijas – 2019. gada ceturto ceturksni –, ievērojami neatšķiras. (Latvijā kritums bijis 1,8%, Lietuvā – 1%, Igaunijā – 1,9%, vēsta LETA, atsaucoties uz Eurostat.)

Taču ir risks, ka mūsu kaimiņvalstis tajā brīdī, kad Covid-19 riski mazināsies, veiksmīgāk pratīs atjaunot gan tās nozares, kas ir saistītas ar cilvēku pulcēšanos, gan transporta un loģistikas jomu.

Tūrisma un avionozares pārstāvji jau pauduši bažas, ka Tallinas lidosta Rīgas lidostai var atņemt Baltijas gaisa satiksmes centra statusu. Jūras pasažieru pārvadājumos Tallinas osta dominē jau sen gan ģeogrāfisko faktoru, gan attīstības tempu dēļ. Savukārt kravu pārvadājumu jomā Latvijai spēcīga konkurente ir Lietuva un tās osta Klaipēdā. 

Turklāt mūsu premjerministrs Krišjānis Kariņš (Jaunā Vienotība) nesen paziņojis, ka "Latvijas ceļš uz lielāku labklājību ir viedā reindustrializācija". 

No vienas puses, to var uzskatīt par pandēmijas apstākļiem atbilstošu vēstījumu, jo Dienvideiropa, kuras ekonomikā būtisku lomu spēlē pakalpojumi, it īpaši tūrisms, Covid-19 krīzē ir cietusi smagāk nekā Latvija, bet, no otras puses, ja mūsu valsts koncentrēsies vien uz ražošanu, arī pakalpojumu jomā Latviju ātri izkonkurēs Baltijas kaimiņvalstis. 

Jāņem vērā, ka Lietuvas uzņēmējiem ir respektējamas iemaņas darboties ne tikai tirdzniecībā, bet arī tūrisma un viesmīlības biznesā, savukārt Igaunijas uzņēmējiem piemīt talants izprast, kas tieši interesē cilvēkus XXI gadsimtā un kā savu piedāvājumu mūsdienīgi pārdot.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Birokrātijas spīlēs

Diezgan spilgtu paraugstundu tam, kādēļ ļoti, patiešām ļoti steidzami nepieciešams uzsākt birokrātiskā sloga mazināšanas aktivitātes, nupat demonstrē ne vairs tikai ierēdņi, bet arī politiķi, savās &q...

Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē