"Vēlētos, lai ir brīva konkurence autoceļu uzturēšanā. Arī LAU varētu piedalīties iepirkumos, kā arī nodrošināt uzturēšanu tad, ja kāda reģiona izsolē nav uzvarētāja, vai arī uzvarētājs netiek galā ar pienākumiem," skaidroja Linkaits.
Ministrs norādīja, ka patlaban ir plāns visu autoceļu tīklu sadalīt 16 lotēs pa reģioniem un slēgt līgumus ar iepirkumu uzvarētājiem uz pieciem gadiem. Linkaits pieļāva, ka lotu skaits varētu arī tikt mainīts.
"Tuvākajā laikā plānojam Ministru kabinetā iesniegt šo priekšlikumu, tāpat līdz 2021.gada oktobrim jāpagarina arī LAU deleģējums visu autoceļu uzturēšanā," sacīja Linkaits.
Satiksmes ministrs pauda cerību, ka šā gada rudenī jau varētu tikt izsludināti iepirkumi, kuri noslēgsies 2021.gada martā. Pēc tam iepirkumu uzvarētājiem līdz oktobrim būs dots laiks sagatavoties, iepirkt uzturēšanas tehniku, pieņemt darbiniekus.
LAU valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors informēja, ka arī patlaban, kad LAU ir monopolstāvoklis, autoceļu uzturēšanas darbu cenas no 2014.gada līdz 2019.gadam ir samazinājušās par 14%.
Nešpors norādīja, ka 2019.gadā ceļu uzturēšanai bija atvēlēti 61,1 miljons eiro un lielākās izmaksas veidoja ceļu uzturēšana ziemas laikā. Savukārt šogad piešķirti 64,3 miljoni eiro, bet līdz šim izlietoti 26,8 miljoni eiro. Šogad, pateicoties siltajai ziemai, lielākās izmaksas veido grants ceļu uzturēšana.
Tāpat Nešpors uzsvēra, ka pēdējos gados samazinājies remontējamo bedru apjoms - ja 2008.gadā tika remontēti 700 000 kvadrātmetri bedru gadā, tad pēdējos trīs gados ap 300 000 kvadrātmetriem bedru gadā.
Šajā ziemas sezonā ietaupīti 7,6 miljoni eiro un kopā ar LAU peļņas daļu 3,2 miljonu eiro apmērā, kas netiks izmaksāta dividendēs, 10,8 miljoni eiro tiks atvēlēti ceļu caurbraucamības uzlabošanai - pārsvarā vienkārtas virsmas apstrādei uz 425 kilometriem autoceļu un divkārtu virsmas apstrādei uz 17 kilometriem grants ceļu.
LAU veic gandrīz 200 dažādus ikdienas uzturēšanas darbus uz valsts autoceļiem. Uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir vairāk nekā 20 000 kilometru, no tiem 9129 kilometri autoceļu ir ar melno segumu, bet 10 989 kilometri ir grants autoceļu, kā arī ikdienas uzturēšanas darbi tiek veikti uz vairāk nekā 900 tiltiem.