"Aviācijas eksperti atzīst, ka pat 11.septembra krīze nav bijusi tāda, kā šī. Mēs nevaram prognozēt, cik ilgi šī situācija turpināsies, nevaram prognozēt kā rīkosies pasažieri, kravu pārvadātāji, aviokompānijas, kad šī vīrusa izplatība tiks lokalizēta un atsāksies pārvadājumi," teica ministrs, uzsverot, ka paies vēl ilgs laiks, kamēr situācija atgriezīsies daudz maz normalizētā stāvoklī.
Savukārt, runājot par to, kuri transporta nozares sektori cietuši visvairāk, Linkaits norādīja, ka "tā, protams, ir aviācija, taču tie ir arī jebkuri pasažieru pārvadājumi pāri robežām - tas ir starptautiskais tūrisms, starptautiskie autobusu pārvadātāji, dzelzceļa pārvadājumi, arī pasta".
Viņš skaidroja, ka ir arī atsevišķi segmenti, kuri šajā situācijā iegūst, piemēram, avio kravu pārvadājumi un prāmju kravu satiksme.
Jautāts, kādi ir iespējamie attīstības scenāriji aviācijas nozares uzņēmumiem krīzei noslēdzoties, Linkaits teica, ka pašreiz nav zināms, kad beigsies šī jaunā situācija, kā sabiedrība atkopsies un vai turpmāk izmantos aviācijas pakalpojumus.
"To ir ļoti grūti pateikt. Tas, protams, ir arī atkarīgs, kāda būs situācija citās Eiropas un pasaules valstīs, vai varēsim brīvi lidot, vai būs ierobežojumi. Šobrīd ir ļoti daudz nezināmo," teica ministrs, piebilstot, ka tādēļ no nozares uzņēmumiem vēlas redzēt plānus, kā atsākt darbu pēc krīzes.
"Šobrīd prognozēšana [par nozares attīstību] būtu kā zīlēšana kafijas biezumos," teica Linkaits.
Jau vēstīts, ka Latvijā līdz 14.aprīlim ir izsludināta ārkārtējā situācija koronavīrusa izraisītās saslimšanas Covid-19 izplatības dēļ. Tostarp ir apturēti starptautiskie pasažieru pārvadājumi.
Ziggy
Jānis
Ass