Viņš norādīja, ka nereti izglītības iestādēs "nerakstītas tradīcijas veidā" tiek pasniegtas dāvanas skolotājiem izlaidumos, jubilejās un citos svētkos ar materiālām vērtībām, kas iegādātas par vecāku saziedoto naudu.
Pēc tiesībsarga novērojumiem, šo apdāvināšanas tradīciju kopj, uztur un kultivē paši bērnu vecāki, īpaši aktīvākie no tiem, kuri piedalās vecāku komitejās, padomēs, sapulcēs. Dažkārt dāvanas mudinot iegādāties arī klases audzinātāja, aicinot vecākus apsveikt konkrētus pedagogus.
Šāda tradīcija sakņojas ne tikai vecāku vēlmē iepriecināt skolotāju vai izrādīt cieņu, bet arī "nopirkt" skolotāja labvēlību. Baidoties, ka iebilšana pret regulāriem ziedojumiem un materiālām dāvanām varētu kaitēt bērnam, vecāki nereti pakļaujas aktīvāko klases vecāku iniciatīvām un pat spiedienam apdāvināt pedagogus, kas nav pieņemami, uzsvēra tiesībsargs.
Ja ir vēlme pateikties un īpaši iepriecināt pedagogu, to var darīt arī ar patiesiem un sirsnīgiem vārdiem, ziediem vai kādu simbolisku un radošu dāvanu - bērnu priekšnesumu, koncertu, kopīgi radītu apsveikumu.