-2017.gadam noteiktos mērķus, veselības ministrs Juris Bārzdiņš (Liepājas partija) norādīja, ka viens no pasākumiem varētu būt neveselīgu produktu reklāmas ierobežojums."Vajag domāt ilgtermiņā. Ja domājam par to, kā izdzīvot tikai šodien, protams, nedrīkst kaut ko aizliegt. Bet jādomā, kā valsts izdzīvos pēc 20-30 gadiem, kad slimību dēļ būs maz darbspējīgo iedzīvotāju. No šāda aspekta nešķiet nemaz tik briesmīgi uzlikt kaut kādus meslus," sacīja Bārzdiņš.Uz Krīgeres-Lāces jautājumu, kā tiks regulēts neveselīgu produktu reklāmas aizliegums, Bārzdiņš norādīja, ka tā varētu būt neveselīgā produkta reklāmas 1% novirzīšana mārketinga izdevumiem."Liekot kopā mārketinga izdevumus no šīm ne pārāk veselīga uztura reklāmām un vienlaikus kādus procentus atvēlot veselīgas izvēles reklāmai, būtu kolosāls ieguvums. Reklāmistiem no tā nebūtu jābaidās, tieši pretēji - sociālās reklāmas ir lieliska iespēja paplašināt tirgu. Cilvēki taču novērtēs, ja reklamēsiet burkānu sulas vai piena glāzi, un klientiem noteikti augs reitingi," akcentēja ministrs.Savukārt Krīgere-Lāce norādīja, ka saldināto dzērienu reklāmas aizlieguma gadījumā industrija zaudēs 4,5 miljonus latu. "Situācijā, kad patlaban mediju reklāmas tirgus kopš 2008.gada jau sarucis par 56% un patlaban apgrozījums ir 46 miljoni, vēl 4,5 miljonu zaudējums būtu nopietns trieciens," sacīja Krīgere-Lāce.Tikmēr Ārstu biedrības vadītājs Pēteris Apinis uzsvēra, ka šis trieciens skartu konkrētu ražotāju, nevis industriju kopumā." Esmu sekojis līdzi reklāmām, un sauksim lietas īstajos vārdos - 80% saldināto dzērienu reklāmas tirgus pieder "Coca-Cola", bet vietējais dzērienu ražotājs gandrīz medijos nereklamējas. Tāpēc trieciens būtu pa "kolām", kas reklamējas nepārtraukti. Ārstu biedrība stingri paliks pie uzskata, ka laika posmā līdz plkst.24 bērniem saldināto dzērienu un saldo produktu reklāmas raidīt nedrīkst. Ja "Coca-Cola" vēlas reklamēties, lai dara to naktī plkst.2.," sacīja Apinis."Esam gatavi daudz ko darīt bērnu auditorijas labā. Tās varētu būt reklāmas televīzijā vai radio, kad pirms raidījuma bērniem reklamē veselīgu produktu. Jābūt konkrētam uzstādījumam, ko par šo naudu reklamēsim. Darīt kaut ko tikai tāpēc, ka jādara - tas taču nekādu efektu nedos. Pārāk daudz neatrisinātu jautājumu ir saistībā ar šīm tā dēvētajām neveselīgo produktu reklāmām. Tomēr galvenais neveselīgo produktu ierobežošanas bremzējošais faktors ir tas, ka nedzīvojam izolētā informācijas telpā. Latvijā skatāmi 200 televīzijas kanāli, bet no tiem tikai četri ir vietējie. Tātad reklāmas aizliegums nedarbotos un ietekmētu tikai vietējo mediju un ražotāju," rezumēja asociācijas vadītāja.
Apinis: Līdz plkst.24 bērniem saldināto dzērienu un produktu reklāmas raidīt nedrīkst
Aizliedzot saldinātu dzērienu reklāmas medijos, reklāmas industrija ciestu lielus zaudējumus, vienlaikus sabiedrības veselības uzlabošanā aizliegums nedotu gaidītos rezultātus, biznesa portāla Nozare.lv rīkotajā ekspertu diskusijā teica Latvijas Reklāmas asociācijas izpilddirektore Ingrīda Krīgere-LāceJautāts, kādi priekšlikumi attiecībā pret neveselīga uztura ierobežošanu patlaban tiek apspriesti, īstenojot topošajās sabiedrības veselības pamatnostādnēs 2011.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.