Šonedēļ Latvijā uzturējies Krievijas baņķieris V. Antonovs.
Kā novēroja Nekā Personīga, tad uz sarunām bankas ēkā Rīgā ieradās ne tikai aviokompānijas „airBaltic” prezidents Bertolds Fliks, bet arī satiksmes ministra Ulda Auguļa padomnieks Artis Stucka.
Krievijas miljardierim Vladimiram Antonovam jau piecus gadus caur Lietuvā reģistrēto Snoras banku pieder Krājbanka. Pēdējā laikā viņš Latvijā sācis interesēties par citiem projektiem. Krājbanka ir liels „radio 101” kreditors. Antonovs centies iegūt ietekmi laikrakstā „Teļegraf”. Krājbanka kreditē arī „airBaltic”. Tās prezidents un 25% līdzīpašnieks Bertolds Fliks šajā bankā ieķīlājis gan savas daļas, gan no aviokompānijas iegūtos zīmolus. Kredīta summa - 31 miljons latu.
Šoreiz Antonova atbraukšana iespējams ir saistīta tieši ar Flika radītajām problēmām. Tai pat dienā vajadzēja sanākt satiksmes ministra Ulda Auguļa ieceltajai „airBaltic” padomei, lai lemtu, kā no Flika atgūt kompānijas zīmolu un kā mainīt valstij neizdevīgo akcionāru līgumu. Bija plānots ierobežot Flika pilnvaras. Taču Fliks sēdi izjauca, paziņoja, ka padomi interesējošās ziņas nesniegs.
Taču vēl pirms Flika „Nekā personīga” pamanīja satiksmes ministra Ulda Auguļa padomnieku Arti Stucku. Ministrs skaidroja, ka savu padomnieku sūtījis izlūkos. Tā kā Fliks savas daļas un zīmolu ieķīlājis Krājbankā, Augulis palūdzis Antonovam no Flika noskaidrot patieso stāvokli aviokompānijā.
„Mēs vācam informāciju gan tādu, gan šādu, lai mēs būtu skaidrībā un pieļauju, ka jā, Stuckas kungs ir meklējis vēl papildus informāciju, lai mēs varētu gan dalīties ar to padomei, gan arī paši saprast un virzīties uz valdību ar iespējamiem konkrētiem lēmumiem," atzina satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).
Augulis atzīst, ka no Flika nav izdevies uzzināt „airBaltic” finanšu stāvokli, tādēļ satiksmes ministrs meklēšot neatkarīgu auditorkompāniju. Ja izrādīsies, ka aviokompānijas budžetā ir tikai problēmas, Augulis kā vien no risinājumiem pieļauj valsts daļas pārdošanu.
„To lemsim tikai tad, kad būs gala ziņojums, gala izvērtējums gan no auditoru puses, gan no padomes puses,” atzina satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).
Augulis nenoliedz, ka Airbaltic jautājumā konsultēsies arī ar Aivaru Lembergu, kurš pats personīgi pērnā gada oktobrī tikās ar Antonovu.
”Mums ir valde, Zaļo un zemnieku savienības valde, kurā mums piedalās arī Latvijai un Ventspilij pārstāvji, ne tikai Lemberga kungs, runājam par jautājumiem, apspriežamies, kāda ir situācija, kā ir jāvirzās. Tas, ka valde ir informēta, kā un kādā veidā mēs darām, tas ir fakts,"sacīja U. Augulis (ZZS).
Miljardieris sarunā ar „Nekā personīga” iepriekš neslēpa, ka ar Ventspils mēru sarunājas regulāri. Tomēr divus mēnešus pēc Lemberga un Antonova sarunām notika izmaiņas airBaltic īpašnieku sarakstā. Flika daļa kompānijā saruka uz pusi un par aviokompānijas pastarpinātu īpašnieku kļuva ofšors, kas pieder Krievijas uzņēmējam Staņislavam Kovtunam, kuram ir saistība ar Krājbanku. Šobrīd puse „airBaltic” pieder valstij, ceturtā daļa Flikam un vēl ceturtdaļa – Kovtunam.
Ministru prezidents Valdis Dombrovskis pirms vēlēšanām pauda pārliecību, ka „airBaltic” jāpaliek valsts kontrolē. Šobrīd viņš savu nostāju daļēji ir mīkstinājis un tik kategorisks nav. Viss būšot atkarīgs no tā, ko savā ziņojumā viņam iesniegs satiksmes ministrs Augulis.