Viens no EK ieteikumiem, kas varētu uzlabot mācību sistēmu, būtu pienācīga atbalsta sniegšana skolēniem ar atšķirīgu dzimto valodu, kā arī skolēnu neatstāšana klasē uz otru gadu.
Otrkārt, EK uzsver, ka ar kompensācijas pasākumiem ir jāpiedāvā “otra iespēja” mācīties, tostarp papildstundas skolā un iespējas atsākt mācības un apmācību tiem jauniešiem, kuri tās pārtraukuši.
Tāpat ciešāka sadarbība starp ES valstīm, labas prakses apmaiņa un ES finansējuma mērķtiecīgāka izmantošana var palīdzēt risināt šo problēmu.
Pēc EK informācijas vairāk nekā seši miljoni jauniešu ES pārtrauc izglītību un mācības, iegūstot tikai zemākā līmeņa vidējo izglītību. Vēlāk jaunieši saskaras ar nopietnām grūtībām, meklējot darbu, biežāk kļūst par bezdarbniekiem un ir lielākā mērā atkarīgi no pabalstiem.
Pēc Komisijas domām priekšlaicīga mācību pārtraukšana kavē ekonomikas un sociālo attīstību un rada nopietnus šķēršļus Eiropas Savienības mērķim veidot gudru, ilgtspējīgu un integrējošu izaugsmi.