Šobrīd lietotājiem ir noteikts pienākums pirms kases aparāta lietošanas uzsākšanas un reģistrēšanas Valsts ieņēmumu dienestā (VID) noslēgt rakstisku līgumu ar dienestu par aparāta apkalpošanu. Tas rada papildu administratīvo slogu, jo tiek ierobežota iespēja brīvi izvēlēties pakalpojuma sniedzēju.
Laužot ar apkalpojošo dienestu noslēgto līgumu pirms termiņa, piemēram, ja neapmierina apkalpojošā dienesta sniegto pakalpojumu kvalitāte vai izcenojumi, ir jāmaksā līgumsodi, kas lietotājiem rada papildu izmaksas. Nenosakot obligātu prasību slēgt līgumus, palielināsies konkurence apkalpojošo dienestu starpā, un tādējādi tiks samazinātas apkalpojošo dienestu sniegto pakalpojumu cenas, pieaugs sniegto pakalpojumu kvalitāte un izpildes ātrums.
Lietotājiem arī vairs nebūs jāsniedz informācija VID tajos gadījumos, ja būs mainījies apkalpojošais dienests. Līdz šim VID rakstiski bija jāinformē 10 dienu laikā.