Laika ziņas
Šodien
Migla
Otrdiena, 26. novembris
Sebastians, Konrāds

Gerhards un Fliks: "airBaltic" zīmola lietā pievīla komunikācija

Satiksmes ministrs Kaspars Gerhards (TB/LNNK) un Latvijas aviokompānijas _airBaltic _prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks neskaidrības par aviosabiedrības un vēl vairāku saistīto preču zīmju pārdošanu skaidro ar komunikācijas nepilnībām starp uzņēmuma akcionāriem. To abi otrdien valdībā pavēstījusi žurnālistiem, ziņo BNS.

Tieši komunikācijas problēmas B.Fliks minēja kā iemeslu, kāpēc radušās neskaidrības par to, vai K.Gerhards bijis informēts par airBaltic zīmola pārdošanu Baltijas aviācijas sistēmām - viņam bijis iespaids, ka ministrs pārzina šādu ieceri. Savukārt K.Gerhards klāstīja, ka diskusijas par nepieciešamību "sakārtot airBaltic zīmola lietas" notikušas pastāvīgi, taču viņš nav zinājis par konkrēto risinājumu, ko izvēlējies aviokompānijas vadītājs.

Komunikācijas problēmu dēļ plānots papildināt līgumu starp airBaltic akcionāriem - valsti un B.Flikam piederošo uzņēmumu Baltijas aviācijas sistēmas - ar detalizētu skaidrojumu par to, kā starp abām pusēm tiek organizēta komunikācija.

Otrdien no rīta airBaltic prezidents un līdzīpašnieks B.Fliks LNT raidījumā 900 sekundes paziņoja, ka ar ministru airBaltic zīmola darījums tika apspriests trīs reizes, pirms darījums aizgāja uz padomes sēdi. Viņš uzsver, ka gan satiksmes ministrs, gan ministrijas valsts sekretārs bijuši informēti par zīmola pāriešanu viņa kompānijas rīcībā.

"Redziet, ar ministru darījums tika apspriests vismaz trīs reizes pirms mēs aizgājām uz padomes sēdi. Es personīgi runāju ar ministru valsts sekretāra klātbūtnē," notikumus atstāstīja B.Fliks. Nekad neesot bijis plānots, ka zīmols uz visiem laikiem paliek ārpus airBaltic. "airBaltic jebkurā laikā ir iespēja saņemt zīmolu atpakaļ, ja finanšu rādītāji no tā airBaltic nepasliktināsies," darījuma izdevīgumu LNT šorīt pamatoja B.Fliks.

No amata atceltais airBaltic padomes priekšsēdētājs Vigo Legzdiņš, kurš pārstāvēja valsti, otrdien vaicāts, vai ar ministru par šo darījumu pirms tā akceptēšanas runāts, no komentāriem atteicās, norādot, ka šajā jautājumā ir daudz dažādu spekulāciju. Viņš arī nevēlējās komentēt, vai nejūtas kā grēkāzis, jo padome pēc darījuma nākšanas gaismā tika atbrīvota, lai gan, iespējams, ministrs par to zināja jau iepriekš. V.Legzdiņš vien norādīja, ka joprojām uzskata, ka darījums bija airBaltic izdevīgs un svarīgs. "Lai katrs pats stāsta, ko zināja un ko nezināja, es nevēlos iejaukties."

Jau ziņots, ka pārsteigumu amatpersonu vidū, kā arī sabiedrībā izraisīja ziņa, ka zīmols airBaltic un vēl vairākas preču zīmes - airBaltic.com, airBaltic Travel.com, airBalticHotels, BalticMiles un Baltic Taxi - pērn pārdotas vienam no airBaltic īpašniekiem, aviosabiedrības prezidentam B.Flikam piederošajai SIA Baltijas aviācijas sistēmas (BAS) par 13 miljoniem eiro jeb deviņiem miljoniem latu. Aviosabiedrības valde un padome šādu lēmumu skaidroja ar nepieciešamību piesaistīt finansējumu. Darījums notika pērn decembrī.

"Viss bija zināms, visi atbalstīja, darījums ļoti izdevīgs un airBaltic var jebkurā laikā paņemt to zīmolu atpakaļ," šorīt uzsvēra B.Fliks.

Viņš klāstīja, ka laikā, kad pārņēmis airBaltic kapitāla daļas, bija jārisina problēmas par īstermiņa saistībām –240 miljoniem dolāru. Līdz septembra beigām jāatmaksā 220 miljoni. Pēc viņa teiktā, zīmola pārdošana veikta, lai uzlabotu kompānijas finanšu rādītājus. "Bet, protams, ejot uz priekšu, zīmolam ir jābūt pie airBaltic. Tā jau nav nekāda manta, ko var ielikt koferī un nest kaut kur citur. Zīmolam bez airBaltic jau nav nekādas vērtības. Tas vairāk vai mazāk bija grāmatvedisks risinājums. Bet, protams, airBaltic ienāk nauda, jo par to tiek maksāti 15 miljoni eiro, nauda tajā laikā bija ļoti vajadzīga," stāstīja B.Fliks.

Šobrīd zīmols pieder BAS, bet, kad uzlabošoties airBaltic finanšu rādītāji, airBaltic paziņos, ka paņem to zīmolu atpakaļ. "Tur nav ko atcelt [par darījumu], viss bija absolūti labi un perfekti, airBaltic jebkurā laikā var paņemt to zīmolu atpakaļ," atkal norādīja  B.Fliks.


Gerhards: Flikam vajag "sarkanās līnijas"

Ir jānovelk skaidrākas "sarkanās līnijas" nākotnei, ir jābūt pilnīgi skaidram, kur un kad Flika kungs darbojas kā akcionārs, un kur - kā uzņēmuma vadītājs, tā savukārt laikrakstam Diena izteicies satiksmes ministrs Kaspars Gerhards par airBaltic prezidenta B.Flika rīcību, viņam iegūstot savā īpašumā airBaltic zīmolu.

"Lai cik naudas izteiksmē liels vai niecīgs tas būtu, jebkurš darījums starp uzņēmumu un akcionāriem ir uzņēmuma padomes kompetencē. Ieceltajā padomē ir trīs valsts pārstāvji, kas par notiekošo pastāvīgi informē Satiksmes ministriju. Ir jau arī pozitīvas norises "airBaltic" - izaugsme, samazinātas saistības u. tml. Bet jebkurš darījums padomei ir jāapstiprina, un es uzskatu, ka padome šajā gadījumā pret notiekošo nav attiekusies ar pienācīgu atbildības sajūtu. Tagad mēs padomes locekļus, kas pārstāv valsti, mainīsim," uzsvēra satiksmes ministrs.

Avīze Dienas Bizness vēstīja, ka airBaltic prezidenta uzņēmums BAS no airBaltic par preču zīmju lietošanu būtu iekasējis vairāk nekā miljonu latu gadā. BAS konsolidētais 2009.gada pārskats tāpat liecina par milzīgām kredītsaistībām, kas izmantotas aizdevuma izsniegšanai pašam B.Flikam airBaltic akciju iegādei, norādīja laikraksts.

(pievienota 2.rindkopa)

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas