Gada notikumu otrajā vietā ierindota aviosabiedrību konsolidācija. Aviosabiedrības turpina meklēt iespējas vēl vairāk samazināt izmaksas un izmantot ieguvumus no lielāka apjoma biznesa. Apvienošanās process notiek tādās aviosabiedrībās kā British Airways/Iberia, United/Continental, Olympic/Aegean.
Kā trešais nozīmīgākais notikums 2010.gada gaisa satiksmē atzīta Eiropas Savienības ministru vienošanās, ka jāpaātrina Eiropas vienotās gaisa telpas izveide, lai panāktu racionālāku tās izmantošanu. Eiropas vienotā gaisa telpa samazinātu lidošanu pa apkārtceļiem, kuros tiek tērēts vairāk degvielas un kas palielina negatīvo ietekmi uz vidi.
Par ceturto nozīmīgāko notikumu atzīts fakts, ka arvien vairāk aviosabiedrību izmanto hibrīdaviokompānijas biznesa modeli. Zemo cenu lidsabiedrības, piemēram, Vueling, izmantojot savu Barselonas tranzītmezglu, uzsāka tranzīta pasažieru pārvadājumus. Savukārt tradicionālās lidsabiedrības arvien vairāk ievieš atsevišķus maksas pakalpojumus, piemēram, Finnair ir ieviesusi maksu par otrās bagāžas somas pārvadāšanu, British Airways ir ieviesusi maksu par iepriekšēju sēdvietas izvēli, bet vairākas lidsabiedrības ir izvēlējušās prasīt maksu par ēdienu lidmašīnā.
Ceļojumu komplekti airbaltic skatījumā atzīti par piekto svarīgāko notikumu 2010.gadā aviācijas nozarē, jo lidsabiedrību tīmekļa vietnes arvien vairāk
līdzinās interneta ceļojumu lielveikaliem, klienti tās izvēlas kā vienas
pieturas aģentūras, kuros var nopirkt visu vajadzīgo ceļojumam - no
lidojuma biļetēm, viesnīcas rezervācijām un automašīnu nomas līdz
koncerta biļetēm vai pat saulesbrillēm atpūtai pludmalē.