Kā vēsta db.lv, viņam piekrita arī Jaunā laika pārstāvis Dzintars Zaķis:"Kā var balsot par likumu, neko nezinot par tā detaļām?" Viņš Db stāstīja, ka ir aptaujājis mazos uzņēmējus Igaunijā, jo tieši šī kaimiņvalsts no Finanšu ministrijas puses tiek minēta kā piemērs, veiksmīgai auto ienākuma nodokļa ieviešanai. Viņš uzzinājis, ka šāds nodoklis Igaunijā laikam esot gan, tomēr ir atrasts veids, kā to apiet.
"Kā gan šo nodokli vispār kontrolēs? Vai ceļu policists, kas apstādinās svētdienā braucēju uz ceļa, kurš būs dienesta mašīnā, autovadītājam prasīs, vai viņš nodokļa iekasēšanas perioda beigās grasās šo nodokli samaksāt? Varbūt uz ceļa sūtīs Valsts ieņēmumu dienesta darbiniekus, taču tiem nav tiesību apturēt automašīnas," finanšu ministra Einara Repšes (JL) partijas biedram Dz.Zaķim bija daudz jautājumu.
Dz.Zaķis secina, ka šī nodokļa samaksa darbosies tikai uz labprātības principa. Vienīgie, kas no šī nodokļa nevarēs izvairīties, būšot valsts un pašvaldību uzņēmumi un iestādes. Viņš piebilda, ka ar to Finanšu ministrija laikam arī rēķinās, jo norādījusi, ka no visām 180 tūkstoš valstī reģistrētajām automašīnām, nodokli iekasēs aptuveni tikai no 40 tūkstošiem, liecina deputāta rīcībā esošā informācija.
Jau vēstīts, ka no nākamā gada plānots ieviest papildu ienākuma nodokli par dienesta auto izmantošanu privātajām vajadzībām. Šī nodokļa apomērs mēnesī būs 81 lats. No šī papildu nodokļa valsts budžetā nākamgad paredzēts ieņemt 38.4 milj. latu.
Finanšu ministrijas sniegtā informācija par jauno nodokli pagaidām ir skopa. Ministrijā portālam sacīja, ka speciālisti vēl turpina iepazīties ar Igaunijas pieredzi,
piemērojot iedzīvotāju ienākuma nodokli gadījumos, ja dienesta automašīna
tiek izmantota personiskām vajadzībām. Ministrija arī pašlaik
strādā pie nodokļa piemērošanas kārtības, kurā tiks reglamentētas situācijas
saistībā ar dažādiem dienesta automašīnas izmantošanas nosacījumiem. Igaunijā šādu uz darba
attiecību pamata gūtu labumu ar nodokļiem apliek jau vairākus gadus, norādīja ministrijā.