Par to trešdien intervijā LNT raidījumā 900 sekundes informēja Civilās aviācijas aģentūras (CAA) vadītājs Māris Gorodcovs. Viņš piebilda, ka reisu atcelšana ir pēkšņa un negaidīta, un galvenais informācijas avots
šobrīd ir aviopārvadātāji un lidostu informāciju dienesti. Tiesa, lidostas Rīga interneta lapā pieejamā informācija liecina, ka lidmašīnas izlido ar kavēšanos līdz 20 minūšu apmērā.
Starptautiskā lidosta Rīga otrdien apkalpoja
aptuveni 30% no ikdienā ienākošajiem un izejošajiem reisiem, biznesa
portālu Nozare.lv informējis lidostas preses
sekretārs Mārtiņš Langrāts.
Arī lidostas Rīga aktuālā informācija liecina, ka daudzi reisi trešdien ir atcelti, piemēram, uz Kopenhāgenu, Tallinu, Londonas Stenstedas lidostu, atsevišķi reisi uz Helsiniekiem u.c. airBaltic trešdien no rīta aktualizētā informācija liecina, ka atcelti lidojumi arī uz Stokholmu, Berlīni, Tartu, Kauņu. Trešdien Rīgas lidostā nolaidušās lidmašīnas no Maskavas, Minskas, Viļņas, Dušanbes, Palangas, lidojumi notiek uz Oslo. Informācija gan tiek regulāri aktualizēta.
Zemo cenu lidsabiedrības Ryanair interneta lapā publicētā informācija liecina, ka trešdien ir atcelti lidojumi starp Rīgu un Dublinu, Diseldorfu, Frankfurti, Londonu, Liverpūli, Milānu, Stokholmu, Tamperi.
M.Gorodcovs skaidroja, ka starptautiskās gaisa satiksmes kontroles organizācijas Eirokontrole dators nespēj tik ātrā laikā atjaunot visus lidojumu plānus, un tas rada visādus pārtraukumus. Turklāt vulkāniskie pelni joprojām ir Eiropas gaisa telpā. Esot zināms par aizliegtajām zonām, kur skaidrs, ka lidot nedrīkst, un dalībvalstis individuāli pieņem lēmumus.
Lūgts komentēt aviosabiedrību kritiku, ka aizliegumi bijuši pārmērīgi, viņš daļēji piekrita, atzīstot, ka aizliegumi bija lieli un būtiski, tomēr iestādes rīcībā nebija citu datu, uz kuriem balstīt citus lēmumus. "Aviācijas kods tika rakstīts sarkans, kas nozīmē, ka viss stāv," teica CAA pārstāvis un piebilda, ka brīvdienās tika veikti testa lidojumi un tad varēja ierobežojumus pakāpeniski atcelt.
Runājot par turpmāko, viņš teica, ka pelni, ko Īslandes vulkāns izmet, mūs sasniedz ar vairāku dienu nokavēšanos, un būtiskākais ir pelnu koncentrācija.
Guardian vēsta, ka lidostas brīdinājušas pasažierus: jaunais lidojumu režīms varētu izraisīt lidojumu kavēšanos vairāku dienu garumā, jo lidmašīnām būs nepieciešams veikt pārbaudes pirms un pēc lidojumiem, lai noteiktu, vai Īslandes vulkāna izvirduma pelni nav radījuši kādus bojājumus lidaparātiem.
BBC ziņo, ka Lielbritānija atvērusi savu gaisa telpu otrdienas
vakarā, un darbu atsākusi arī Hītrovas lidosta. British Airways plāno
veikt tālos lidojumus no Hītrovas un Getvikas, bet daļa tuvo lidojumu
joprojām varētu būt atcelta. Arī Air France atsāk tālos lidojumus, lai
gan uz daļu Ziemeļeiropas lidostu lidojumi vēl netiks veikti. Lidojumi atsākti no Austrālijas un Jaunzēlandes, tāpat arī Air China un
Japan Airlines paziņojušas, ka notiks visi lidojumi uz Eiropu.
Ceļojumu eksperti spriež, ka vispirms tiks aizgādāti pasažieri, kuriem
ir aktuālās biļetes, bet tiem, kurus skārusi lidojumu atcelšana, nāksies
uzgaidīt vēl.
(papildināts viss teksts)