Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +6 °C
Viegls lietus
Otrdiena, 26. novembris
Sebastians, Konrāds

Pilots: Poļu lidmašīna Smoļenskā nolaisties nedrīkstēja

Smoļenskas kara lidlaukā Polijas valdības lidmašīna nedrīkstēja nolaisties, to intervijā Latvijas Avīzei, komentējot sestdien notikušo aviolainera traģēdiju, kas aiznesa arī Polijas prezidenta dzīvību, teic pilots no Latvijas ar 20 gadu pieredzi, kurš nevēlējās atklāt savu vārdu. Viņš secina, ka piloti ir ignorējuši nolaišanās procedūru un arī mērinstrumentus, paļaujoties tikai uz savām acīm.

“Ir skaidri definēts, kādos apstākļos nedrīkst nolaisties, katrai lidostai ir savi nolaišanās nosacījumi - Smoļenskas kara lidlaukā drīkst nolaisties tikai tad, kad vertikālā redzamība ir 100 metru, bet horizontālā – 1000 metru. Dispečeri pilotiem ziņoja, ka horizontālā redzamība ir 400 metru, tātad divarpus reižu mazāk, nekā nepieciešams.”Viņš stāsta, ka starptautiskā prakse paredz, ka dispečeri pilotiem neko pavēlēt nevar un lēmumu pieņem lidmašīnas kapteinis. _Latvijas Avīzes_ intervētais pilots arī zināja stāstīt, ka Smoļenskas kara lidlaukā nav sistēmu, kas spējīgas novadīt lejā lidmašīnu pēc tās mērinstrumentiem – pilotiem esot jāpaļaujas tikai uz sevi un savu lidmašīnu.“Piloti ignorēja nolaišanās procedūru un acīmredzot uz kādu laiku arī mērinstrumentus, paļaujoties tikai uz savām acīm, - pietika ar nedaudz sekundēm.”

Viņš uzskata, ka uz pilotiem ir izdarīts spiediens.

Meklējot iemeslus, kāpēc poļu piloti pieņēma lēmumu nosēsties, Latvijas Avīzes avots min, ka viņi nav uzdrošinājušies runāt pretim armijas virspavēlniekam – Polijas prezidentam, turklāt pusstundu iepriekš šajā lidostā bija nosēdušās citas poļu lidmašīnas, tiesa gan, migla tad bijusi mazāka. Latvijas Avīzei viņš arī pauž pārsteigumu par Polijas valdības lidmašīnas pilotu niecīgo pieredzi – kapteinis bijis nolidojis vien 2000 stundu, bet otrais pilots- 3500. Airbaltic ar šādu pieredzi varot vadīt vien mazo Fokker lidmašīnu, teic pilots.

“Visticamāk, tas ir cilvēciskais faktors, jo uz pilotiem, iespējams, varēja būt izdarīts spiediens, ka jādodas uz svarīgu notikumu, kuru nedrīkst nokavēt, lai arī to [nolaišanos biezajā miglā] nedrīkstēja darīt,” Neatkarīgajai traģēdiju Smoļenskā komentēja arī Latvijas Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja Aviācijas nelaimes gadījumu izmeklēšanas nodaļas vadītājs Visvaldis Trūbs.


Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas