SM pārstāve skaidroja, ka uz sliežu ceļiem patlaban atrodas 1774 vagoni ar 106 000 tonnām mazuta, kas paralizē normālu dzelzceļa un ostas darbību. Pēc LDz aprēķiniem uzņēmumiem janvārī šī iemesla dēļ radīti zaudējumi 4,3 miljoni latu apmērā.
Satiksmes ministrs norādīja, ka situācijas risinājumam ir divi varianti - Ventbunkeram nekavējoties jāpieņem mazutu un jāatbrīvo sliežu ceļus no cisternām vai arī šīs problēmas atrisināšanā iesaistās LDz.
U.Augulis trešdien nosūtīja vēstules Ventbunkeram, Litasco un Baltijas ekspresim ar lūgumu pēc iespējas ātrāk pieņemt aizkavētās dzelzceļa cisternas izkraušanai un sniegt SM skaidrojumu par šādas rīcības rašanās iemesliem un to novēršanas iespējām. Ministriju uztrauc, ka šādas situācijas apdraud dzelzceļa pārvadājumu ritmisku organizāciju un traucē Latvijas ostu un tranzīta konkurētspējai, skaidroja I.Pomere.
Satiksmes ministrija atbildi gaidīs līdz 8. februārim.
Paralēli SM gatavos juridisko atzinumu par iespējamiem rīcības virzieniem un 9. februārī sasauks sanāksmi ar visām iesaistītajām pusēm (LDz, Ventspils brīvostas pārvalde, VID Muitas pārvalde, Ventbunkers, Litasco un Baltijas ekspresis), lai pieņemtu galīgo lēmumu.