Gājēju ielas izveide veicināšot uzņēmējdarbību. Noteikti būs uzņēmēji, kuru darbība aktivizēsies, tomēr būs arī tādi, kam liegums pārvietoties pa Tērbatas ielu ar auto var nodarīt ekonomiskus zaudējumus. Vai šo cilvēku viedoklis nav jāņem vērā? Vai vicemēram ir tiesības pieņemt lēmumu par vienu no senākajām Rīgas centra ielām, neapkopojot un neņemot vērā iedzīvotāju un autovadītāju viedokli?
Skaidrs, ka ir amatpersonas, kurām sabiedrības viedokļa izvērtēšana kā demokrātijas elements var likties traucējošs. Tajā pat laikā, ja reiz uzskatām sevi par Eiropas Savienības dalībvalsti ne tikai formāli, bet arī pēc būtības, mums ir jāciena kopējās demokrātiskās vērtības un vienas amatpersonas lēmums pārveidot galvaspilsētas centru, pirms tam nenoskaidrojot sabiedrības viedokli nav pieņemams.
Acīmredzams, ka vicemērs nemēdz mācīties no līdzīgiem gadījumiem un atkal kāpj uz iedzīvotāju viedokļa ignorēšanas grābekļa. Nesen līdzīga rīcība noveda pie jautājuma izskatīšanas valdības sēdē, kuras lēmums nu jau pārsūdzēts tiesā. Neļausim bez iedzīvotāju un autovadītāju viedokļa uzklausīšanas mainīt Rīgas centru!
* LAMB prezidents, Latvijas ceļu satiksmes drošības padomes loceklis
Tērbatas iela vēl nav Šlesera privātīpašums
Nerēķināšanās ar iedzīvotāju interesēm un sabiedrības viedokļa ignorēšana ir kļuvusi par Rīgas vicemēra aktivitāšu ikdienas stilu. Minētā apgalvojuma patiesumu apliecina lēmums par gājēju ielas izveidi Tērbatas ielā vēl pirms publiskās apspriešanas. Katram no mums ir skaidrs, ka sabiedriska apspriešana pēc lēmuma pieņemsānas ir formāla un neko neietekmē. Laikam jau ir amatpersonas, pēc kuru domām no kabineta Rīgas domē ir vislabāk redzams, bet iedzīvotāju, tajā skaitā autovadītāju viedokli nav ko uzklausīt, jo tas var apgrūtināt vienpersoniski pieņemtā lēmuma īstenošanu.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.