Rīgas domes deputāts Valdis Gavars (Vienotība) ir vērsies Rīgas satiksmē ar lūgumu izmeklēt viņa redzēto gadījumu, kad trolejbusa vadītājs speciāli piespieda riteņbraucēju pie apmales. Izmeklēšanas vērts ir nevis atsevišķs gadījums, bet visa sistēma.
Mēs esam pastāvīgi liecinieki tam, ka divposmu autobuss vai trolejbuss sastrēguma stundā bloķē visas trīs joslas Brīvības ielā, jo ir iebraucis krustojumā, skaidri redzot, ka tālāk priekšā nav brīvas vietas. Šāda rīcība sekmē vēl lielāku sastrēgumu veidošanos. Tie nav atsevišķi gadījumi, kurus var skaidrot ar vadītāju pārkaitētajiem nerviem un vispārējo augsto agresijas līmeni sabiedrībā.
Iespējams, pastāv sistēma, kas sabiedriskā transporta vadītājiem liek pārkāpt satiksmes noteikumus, lai tiktu ievērots kustības grafiks. Nav pieļaujams, ka transporta vadītāji tiek savā uzņēmumā sodīti, ja sastrēgumu laikā nav iespējams ievērot kustības grafiku. Nervozs vadītājs ir drauds cilvēku dzīvībai un veselībai.
Sabiedriskajam transportam ir jābūt ērtākam un ātrākam pārdomātas satiksmes organizācijas dēļ, nevis tāpēc, ka sabiedriskā transporta līšana bez rindas sastrēgumos ir padarīta par sistēmu. Ceļu satiksmes noteikumi attiecas arī uz sabiedriskā transporta vadītājiem. Ja tiešām vēlamies veikt izmeklēšanu, lai noskaidrotu, kādēļ agresīva braukšana ir kļuvusi par sabiedriskā transporta sistēmas daļu, būtu lietderīgi arī noskaidrot, cik bieži Ceļu policija par agresīvu vadīšanu ir sodījusi sabiedriskā transporta vadītājus.
Diemžēl arī riteņbraucēji izceļas ar agresīvu braukšanu. Arī pret sabiedriskā transporta līdzekļiem. Piemēram, nekaunīgi braucot pa sabiedriskā transporta joslu Ķīpsalā, kaut blakus ir veloceliņš. Riteņbraucēju vidē parasts uzskatīt, ka satiksmes noteikumi nav domāti viņiem. Diemžēl šis malds tieši velobraucējiem var beigties ar miesas bojājumiem - labākajā gadījumā.