ZZS nevēlas būt iesaistīti tāda lēmuma pieņemšanā, kura rezultāts, no vienas puses, ir neparedzams, bet no otras puses - var izraisīt tarifu paaugstināšanos. SPRK pārstāvji šodien informējuši deputātus, ka Rīgas domes dotācija RS veido apmēram divas trešdaļas no uzņēmuma ienākumiem. Uzticot tarifu noteikšanu regulatoram, pilsētas dome var nolemt samazināt piešķirto dotāciju, līdz ar to SPRK nāksies celt cenu par sabiedriskā transporta izmantošanu, skaidroja Brigmanis.
Lai Vienotība un nacionālā apvienība Visu Latvijai!-Tēvzemei un brīvībai/LNNK šajā jautājumā cīnās ar Saskaņu, norādīja Brigmanis. Vairākums no ZZS deputātiem balsojumā par attiecīgiem likuma grozījumiem nepiedalīsies, lai gan pastāv iespēja, ka atsevišķi politiskā spēka deputāti balsos atbilstoši saviem ieskatiem.
SPRK pārstāvji tika aicināti uz ZZS frakcijas sēdi, lai izskaidrotu minēto izmaiņu iespējamās sekas un ieguvumus.
Vienotība un arī nacionālā apvienība atbalsta attiecīgos likuma grozījumus.
Kā ziņots, rīt deputāti parlamenta sēdē skatīs likumprojektu, kas paredz RS sabiedriskā transporta braukšanas tarifu noteikšanu uzticēt SPRK.
Likumprojektu par RS tarifu noteikšanu nodošanu SPRK kompetencē Saeimā iesnieguši Vienotības politiķi. Deputāti rosina paplašināt ar likumu noteikto SPRK kompetenci un attiecināt to arī uz galvaspilsētas sabiedriskā transporta pakalpojumiem. Tāpat likumprojekts paredz, ka galvaspilsētas sabiedriskā transporta braukšanas maksa nevar tikt noteikta lielāka par brauciena ekonomiski pamatotām izmaksām.
Vienotības deputāti uzskata, ka SPRK iesaistīšanās tajās nozarēs, ko grūti vai neiespējami noregulēt ar brīvā tirgus ekonomiskajiem principiem, sniegs ieguvumus gan patērētājiem, gan ekonomikai un valstij kopumā. SPRK iesaiste veicinās caurskatāmību, resursu izmantošanas efektivitāti un sabalansētu nozares attīstību.