Gaisa piesārņojuma cēlonis, iespējams, meklējams ostas teritorijā strādājošo terminālu darbībā.
Tāpat A.Ameriks rosinās jau nākamajā Rīgas brīvostas valdes sēdē lemt par ostai piederošu gaisa kvalitātes kontroles iekārtu iegādi un uzstādīšanu pilnīgi visos ostas teritorijā esošajos bīstamo kravu terminālos, tādējādi nodrošinot regulāru un sistemātisku gaisa kvalitātes monitoringu ostā. "Gadījumā, ja tiks konstatēti nopietni vides pārkāpumi, prasīsim atbildīgajām valsts institūcijām nekavējoties pārtraukt šo uzņēmumu darbību visā ostas teritorijā," sacīja A.Ameriks.
"Šāda situācija prasa asu rīcību. To, ka ostā strādā uzņēmumi, kas vēl joprojām izmanto sen novecojušas tehnoloģijas un par to modernizāciju un atjaunošanu pat nedomā, tādējādi ik dienas apdraudot gan apkārtējo vidi, gan nodarot nopietnu kaitējumu ikviena Rīgas iedzīvotāja veselībai, Rīgas dome un Brīvosta nepieļaus," saka A.Ameriks.
Saskaņā ar spēkā esošo likumdošanu šobrīd vienīgā institūcija, kas tiesīga pieņemt lēmumus par ostas terminālu slēgšanu, ir Valsts vides dienesta Lielrīgas reģionālās vides pārvalde.