"Izvērtējot šo situāciju, tika pieņemts lēmums par to, ka rīt plkst. 5 no rīta mēs slēdzam tiltu līdz brīdim, kamēr Rīgas domes amatpersonas iesniegs BVKB attiecīgo dokumentāciju, kas būs par pamatu, lai pilnībā birojs pārliecinātos par objekta drošumu. [..] Esmu gatavs, saņemot no biroja attiecīgu saskaņojumu, atcelt šo lēmumu," informēja Valsts policijas priekšnieks Ints Ķuzis.
Šobrīd Valsts policijas Facebook profilā atrodamā informācija gan liecina, ka pa tiltu joprojām būs atļauts pārvietoties gan velobraucējiem, gan gājējiem.
Tikmēr Rīgas vicemērs Vadims Baraņņiks (Saskaņa) pēc preses konferences pauda uzskatu, ka "BVKB nespēja skaidri argumentēt, kāpēc viņi pamatīgi maina vīziju, no sākuma apturot darbus, tad aicinot izvērtēt slēgšanu, tad uzstājot, ka tiltu jāslēdz."
"Faktiski bija atzīts, ka šodien iesniegtie dokumenti no Rīgas domes Satiksmes departamenta puses pēc būtības BVKB varētu apmierināt, bet tomēr tie nebija iesniegti termiņā vai pienācīgā kārtībā, līdz ar to diemžēl Valsts policijas priekšnieks secināja, ka [..] viņš tiltu no rītdienas slēgs," klāstīja Baraņņiks.
Vicemērs klāstīja, ka par satiksmes organizāciju un drošību visa atbildība esot policijas ziņā.
Jānorāda gan, ka Ceļu satiksmes likuma 6. pantā atrunāts - satiksmes organizēšana un rūpēšanās, lai ceļš, tā mākslīgās būves un inženierbūves, kā arī satiksmes organizācijas tehniskie līdzekļi būtu lietošanas kārtībā, ir ceļa pārvaldītāja, tātad šajā gadījumā pašvaldības pienākums.
"Mēs slēgsim tiltu. Sabiedriskais transports un tā kustības (organizēšana) nav Valsts policijas uzdevums, bet, protams, palīdzēsim gan ar regulētājiem, gan citādāk," informēja Ķuzis.
Uz jautājumu, ka Baraņņiks tomēr rūpes par satiksmes organizāciju pilnībā "atvēlēja" policijai, Ķuzis izteicās, ka tas ir populistisks solis, un atkārtoti uzsvēra: "Rīgas satiksmes uzdevums ir nodrošināt sabiedriskā transporta kustību, Valsts policijai nav tas uzlikts par pienākumu." Viņš gan esot pārliecināts, ka tiks panākta vienošanās par satiksmes organizēšanu. Policija jau esot likusi galdā vairākus iespējamos risinājumus.
"Esmu pārliecināts, ka transporta kustība būs, neviens nestāvēs rindā pie Deglava tilta," uzskata Ķuzis. "Rītdien policija iesaistīsies tieši satiksmes regulēšanā, pamatā tas būs, izmantojot satiksmes regulētājus uz krustojumiem. Protams, esam gatavi iesaistīties transporta kustības virzīšanā un nodrošināšanā," klāstīja policijas šefs.
Savukārt BVKB pārstāvis norādīja, ka "uz sanāksmi Rīgas dome nāca ar racionāliem priekšlikumiem. Redzam, ka šobrīd ir uzsākta un veikta izpēte. Šie rezultāti ir noformēti tehniskās izpētes atzinuma projektā, kurš gan mums pagaidām nav oficiāli iesniegts. Mēs vispārīgi izgājām cauri šim dokumentam un konstatējām atsevišķas lietas, kas būtu papildināmas. Būvprojekta autors ir veicis izpēti un veicis kontrolurbumu tilta starpbalstā. Jāsaka, ka šis nav visvairāk bojātais balsts, bet blakus esošais, un šobrīd veiktās izpētes rezultāti ir pretēji tam, kas minēts būvprojektā - ir konstatēts, ka šis balsts pildīts. Atliek pārbaudīt, kāds ir visvairāk bojātais balsts. Attiecīgi tiek piedāvāts, ka tilta bojātās laiduma konstrukcijas pagaidu variantā varētu nobalstīt. Pie šāda risinājumu izpildes domāju, ka šaubas varētu tikt noņemtas."
BVKB Kontroles departamenta direktors Māris Demme portālam Diena.lv apstiprināja: "Tas, uz cik ilgu laiku tilts tiks slēgts, ir atkarīgs no būvniecības ierosinātāja – Rīgas domes Satiksmes departamenta – rīcības un tā, cik tas operatīvi izpildīs Rīgas pilsētas būvvaldes uzdevumu organizēt tilta konstrukciju ekspertīzi. Ekspertīzei ir jānosaka, vai tilta ekspluatācija ir droša."
Tikmēr Rīgas satiksme savā mājaslapā ir publiskojusi provizoriskos alternatīvos sabiedriskā transporta maršrutus pēc tilta slēgšanas.
(klikšķini uz shēmas, lai apskatītu to pilnā izmērā)
(papildināta visa ziņa)
policijas priekšnieks tiltu slēgs
viena tante teica ka...
Bijušais zemessargs