Rīgas dome skaidro, ka šī termināļa izveide "var būtiski ietekmēt vidi, izraisot nozīmīgas pārmaiņas vidē, kas var ietekmēt cilvēkus, viņu veselību un drošību, kā arī bioloģisko daudzveidību, augsni, gaisu, ūdeni, ainavu, kultūras un dabas mantojumu un visu minēto jomu mijiedarbību". Uzņēmumu Ku Baltic Oil Terminal šie argumenti gan nepārliecina un tas ar tiesas starpniecību gatavs panākt sava mērķa īstenošanu.
Rīgas brīvosta, kuras teritorijā šim terminālim būtu jāatrodas, 2012.gadā šo projektu atbalstīja vienbalsīgi. Rīgas dome atzīmējusi, ka šajā terminālī plānots pārkaut vairāk naftas un ķīmijas produktu nekā pašlaik visā Rīgas brīvostā kopā. Uzņēmums plānojis apgrozījumu ap 10 tonnām gadā, pārkraujot benzīnu, dīzeļdegvielu, mazutu, naftu, kā arī bitumenu un dažādas ķīmiskas vielas. Savukārt Rīgas brīvostas lejamkravu apjoms 2012.gadā bija 7,8 miljoni tonnu, bet 2013.gadā - 7,1 miljoni tonnu. Līdz ar plānotajiem milzīgajiem apjomiem brīvostas infrastruktūra neesot piemērota, skaidrojusi Rīgas dome.
Termināļa projekts jau kopš apspriešanas sākšanās pirms vairāk nekā 10 gadiem saskāries ar sarežģījumiem, kas saistīti ar draudiem ekoloģijai, šaubām par dzelzceļa kapacitāti un plāniem termināli izbūvēt kultūras pieminekļa - Daugavgrīvas cietokšņa - tuvumā. Pēc visiem šiem gadiem pašvaldības pretargumenti termināļa projektam nav mainījušies, raksta Dienas Bizness.
Laikraksts atgādina, ka uzņēmums pērn jau vērsās tiesā, lūdzot atzīt par prettiesisku Rīgas domes faktisko rīcību un uzlikt par pienākumu pieņemt lēmumu par naftas termināļa izveidi un šogad februārī tiesa lēma par labu uzņēmumam, bet līdz ar domes komitejas trešdienas lēmumu SIA Ku Baltic Oil Terminal tiesā vērsīsies vēlreiz, lai iepriekšējais tiesas lēmums tiktu ievērots.
Rīgas dome gala lēmumu šajā jautājumā plāno pieņemt 1.aprīlī.