Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +4 °C
Daļēji apmācies
Pirmdiena, 25. novembris
Kadrija, Kate, Katrīna, Trīne, Katrīne

Britu zīmolu eksperts: Latvijai ir visas iespējas radīt aizraujošu stāstu par sevi

Arī valstīm ir jābūt labam zīmolam, un Latvijai ir visas iespējas radīt aizraujošu stāstu par sevi, intervijā Rūtai Kesnerei norāda britu zīmolu eksperts Eds Vils. Fragments no intervijas:**Latvijā viesojaties saistībā ar šobrīd notiekošajiem Britu nedēļas pasākumiem. Kā jums šķiet, vai valstīm nepieciešams savs zīmols? Piemēram, Latvija ilgstoši tādu meklē.

Par tādu mēģināja kļūt sauklis "Zeme, kas dzied".Valsts ir ļoti komplekss un sarežģīts veidojums - tā ir daba, cilvēki, kultūras mantojums, tradīcijas, ekonomika. Tā ka valstij ir daudz iespēju radīt savu zīmolu un uzvesties atbilstoši tam. Piemēram, Lielbritānijas iedzīvotāji zina samērā maz par Latviju, ja nu vienīgi kaut ko Eirovīzijas kontekstā. Līdz ar to jums ir lieliska iespēja šo tukšumu aizpildīt ar savu stāstu, savu zīmolu. Radīt īsceļu cilvēkiem, kuriem nav laika iedziļināties, veidot priekšstatu par valsts personību, tās vērtībām, to, par ko tā iestājas.Kādi ir priekšnoteikumi, lai valsts sev radītu patiesi izcilu zīmolu?Vispirms jau iesaistot šā zīmola radīšanā tik lielu daļu sabiedrības, cik vien tas ir iespējams. Var arī, piemēram, aptaujāt izcilus un slavenus Latvijas cilvēkus, kas ir tas, kādēļ viņi mīl šo valsti. Tas radītu kopainu, jo personību skatījums būs atšķirīgs, un svarīgi ir noķert Latviju visā tās daudzveidīgumā un bagātībā. Tie būtu vairāku atšķirīgās jomās strādājošu cilvēku stāsti no dažādas perspektīvas.Problēma ir tā, ka reizēm paši no sevis uzrodas negatīvi zīmoli. Piemēram, Latvija pirms kāda laika bija zīmols vietai, kur britiem svinēt vecpuišu ballītes. Kā to mainīt?Ir ļoti svarīgi, lai būtu arī citi stāsti, kas līdzsvarotu negatīvos. Ja vienīgais priekšstats par Latviju ir laba vieta vecpuišu izpriecām, tad tā ir problēma. Risinājums - piedāvāt citus stāstus.Ko iesākt ar sabojātu zīmolu? Piemēram, vienā no mūsu Maxima ķēdes lielveikaliem iebruka jumts, un 54 cilvēki zaudēja dzīvību. Ko iesākt ar šo zīmolu tālāk?Nosaukuma maiņa neko neatrisinās, jo cilvēki visu atceras. Ar to ir jāmeklē, kā sadzīvot. Vispirms šī lieta jāizmeklē un jārada cilvēkiem pārliecība, ka nekas tāds vairs nevar notikt. Viņiem ir jāizmaksā kompensācijas cietušajiem, varbūt jārada kāds palīdzības fonds. Tāpat jādubulto pūles, lai kļūtu par vietējās kopienas balstu, un tas jādara ar pazemības sajūtu.Visu interviju lasiet laikraksta Diena trešdienas, 5.novembra, numurā!**

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē