"Te ir iespējami dažādi risinājuma varianti. Viens no tiem paredz piesaistīt investoru caur jaunu akciju emisiju. Šādā scenārijā ir pieļaujams, ka, pārdalot akciju skaitu, valstij uzņēmumā vairs nebūs vairākuma. Taču šādā gadījumā valstij jāpanāk tāds akcionāru līgums, ar kuru tai ir ietekme pār uzņēmuma tiešo menedžmentu," uzsvēra Augulis.Otrs risinājums paredz valsts naudas ieguldīšanu. "Bet, vai šādas iespējas valstij ir, jāvaicā Finanšu ministrijai (FM). Pati FM ir vairākkārt norādījusi, ka arī nākamgad ir jāveic budžeta konsolidācija. Te nu rodas jautājums – kur ņemt "airBaltic" pamatkapitāla palielināšanai nepieciešamo naudu, jo Satiksmes ministrijai (SM) ir tikai ministrijas budžets, un šie līdzekļi nebūt nav lieli," klāstīja satiksmes ministrs.Pēc viņa teiktā, valstij būtu jāizšķiras, cik nozīmīga un vajadzīga tai ir aviokompānija. "Personīgi man ir skaidrs, ka kompānijai arī turpmāk ir jāstrādā un jādarbojas Latvijā. Tai ir jāpiesaista gan tūristi, gan arī tranzītpasažieri, kuri lido caur Rīgas lidostu," viņš teica.Augulis sacīja, ka viņa pirmais priekšlikums pamatkapitāla palielināšanai, zinot, ka būs jāveic budžeta konsolidācija, bija emitēt jaunas "airBaltic" akcijas. "Pārrunājot šo jautājumu ar Latvijas Aviācijas arodbiedrību federāciju, no tās pārstāvjiem atskanēja viedoklis, ka paši aviācijas nozares darbinieki būtu ieinteresēti publiskajā emisijā iegūt zināmu daļu akciju. Līdz ar to pār "airBaltic" būtu arī zināma darbinieku kontrole," paskaidroja ministrs un piebilda, ka arodbiedrība būtu ieinteresēta iegūt līdz pat 6% "airBaltic" akciju.Atlikušie pamatkapitāla palielināšanas risinājumi ir tādi, ka līdzekļus, piemēram, iegulda viens akcionārs, kas ir vai nu valsts, vai "Baltijas aviācijas sistēmas" (BAS). Tāpat aviokompānijai ir arī citi akcionāri – "Solinger" un "Transaero airlines" –, kas pašlaik ir mazākumā, pastāstīja Augulis."Lemjot par papildu akciju emisiju mums ir jānodrošina, ka vairākums "airBaltic" akciju pieder Eiropas Savienībā (ES) dzīvojošam pilsonim vai arī ES strādājošai kompānijai. Tāpat daļai akciju jābūt valsts īpašumā, lai tā saglabātu nacionālās aviokompānijas statusu. Ja vairākums akciju nepiederēs Eiropā reģistrētai kompānijai vai arī to īpašnieks būs kādas trešās valsts pilsonis, "airBaltic" riskē zaudēt lidojumus ES teritorijā," paskaidroja Augulis.Valdība par "airBaltic" pamatkapitāla palielināšanu plāno lemt 9.augustā.
Arodbiedrība būtu ieinteresēta iegūt līdz pat 6% airBaltic akciju
Latvijas Aviācijas arodbiedrību federācija būtu ieinteresēta iegādāties līdz pat 6% Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" akciju, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam "Baltic Business Service" pastāstīja satiksmes ministrs Uldis Augulis.Viņš norādīja, ka "airBaltc" pamatkapitāla palielināšana ir iespējama vairākos veidos, tostarp caur jaunu akciju emisiju.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.