LTV Štokenberga iesniegto atlūgumu saista tieši ar jauno vilcienu nomas iepirkumu. Viņš īsziņā LTV norādījis, ka PV nevar sagatvot aprēķinus nevienam iepirkuma variantam, ja uzņēmumam šādām saistībām nav apstiprināts budžets. "Tie ir sapņi, jo PV nav budžeta 2014. gadam. Šobrīd naudas plūsma ir - 14 miljoni eiro, līdz gada beigām, jo sliežu maksa kopā 2003.gada ir pieaugusi 16 reizes, bet dotācija nav augusi. Akcionārs jau pirms pusotra mēneša pateica, ka jāskatās vai ir segums jaunām saistībām. Es izstājos pirms valdes sēdes, kura ir kurla,".
Satiksmes ministrs Anrijs Matīss (Vienotība) LTV uzsvēra, ka nodokļu maksātāju naudu jauno vilcienu iegādei tērēt nedrīkst. "PV ir vairākkārtīgi prasīts, lai pirms lēmuma pieņemšanas nodrošina, lai līdzekļi ir pieejami. Varbūt šajos aprēķinos parādīsies, ka līdzekļi ir, bet es neesmu redzējis nevienu aprēķinu. Cik es zinu arī no Štokenberga kunga teiktā, tad šādi līdzekļi PV rīcībā nav, ja tiek izvēlēts dārgākais variants,".
Matīss jau trešdien sola iepazīties ar valdes lēmumu un sniegt plašāku komentāru.
PV gan skaidro, ka tiek izmantots ražotāja finansējums – ražotājam tiks maksāti aptuveni 10 miljoni eiro gadā par vilcienu nomu.
Diena.lv jau vēstīja, ka otrdien, 1.jūlijā, PV valdes loceklis Štokenbergs iesniedzis atlūgumu satiksmes ministram.
Tāpat vēstīts, ka par PV izsludinātā atklātā konkursa par jaunu elektrovilcienu nomu ar iepirkuma uzvarētāju atzīts Šveices Stadler Bussnang AG. Konkurss par jaunu elektrovilcienu nomu uz 15 gadiem tika izsludināts 2013. gada 25. novembrī. Konkursa mērķis ir nodrošināt jaunus, modernus vilcienus Latvijas iedzīvotājiem, lai garantētu drošu un ekonomisku pārvietošanos atbilstoši pasažieru vajadzībām.
Valdība pērn novembrī akceptēja informatīvo ziņojumu, kurā par pamatotāku atzīts variants iegādāties jaunus elektrovilcienus nomā uz 15 gadiem, tos atpērkot, ja pieejamie kredīta resursi būs lētāki nekā nomas izmaksas.
Elektrovilcienu parka atjaunošanas aprēķinos tika izmantoti pieņēmumi, ka PV turpina veikt pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu vismaz līdz 2045. gadam un vienas vienības iegādes cena ir 4,3 miljoni eiro. Savukārt kopējā līguma summa paredzēta 153,6 miljoni eiro. Plānots iegādāties no 25 līdz 45 elektrovilcienu vienībām jeb sastāviem, kur katrā būtu līdz 270 sēdvietām.
Kredīts uzņēmumiem