Pērn konkursos piedāvātās līgumcenas vidēji bija par 15–20% zemākas, nekā plānoja uzņēmums Latvijas valsts ceļi (LVC), bet atsevišķos gadījumos, kā liecināja laikraksta Dienas Bizness izpēte, pat uz pusi mazākas, radot bažas par dempingu, darbu kvalitāti un kompāniju nākotni.
Cenu kritums tika skaidrots ar ļoti aso konkurenci – kompāniju tirgū ir daudz, tostarp ārvalstu spēlētāji bez pieredzes, darbiniekiem un materiāltehniskās bāzes šeit, kuri izpelnījušies vislielāko ilgstoši tirgū strādājošo kompāniju kritiku, bet finansējums un līdz ar to pasūtījumu skaits ir nepietiekams. Pērn LVC konkursos cīnījās vidēji astoņas vai deviņas kompānijas, kas bija lielākais pretendentu skaits pēdējo piecu gadu laikā.
LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange saka, ka pašlaik tiek analizēts, kādu iemeslu dēļ varētu mazināties konkurence, pieļaujot, ka varbūt "būvniekiem ir pietiekami daudz saslēgtu līgumu un viņiem sāk trūkt resursu, liekas, ka darbu pietiek? Kad būs analīze, varēšu precīzi pateikt iemeslus".
Nelielajos konkursos, piemēram, par virsmas apstrādi, konkurence joprojām ir liela.
Arī precīzu iemeslu cenu pieaugumam Lange bez analīzes pateikt nevar, sacīdams, ka kritušās gan degvielas, gan bitumena izmaksas. Neesot gan tā, ka visos konkursos piedāvātās līgumcenas paaugstinās. Ir gadījumi, kad, piemēram, ceļa virsmas apstrādes darbus tiek piedāvāts izdarīt par 15% zemāku cenu, nekā prognozēts, citos gadījumos cena ir par tiem pašiem 15% augstāka par plānoto.
Visu rakstu Ceļu būve kļūst dārgāka lasiet trešdienas, 22. aprīļa, laikrakstā Dienas Bizness!