Lai piesaistītu pasažierus tieši vilcieniem, ieplānota vērienīga dīzeļvilcienu modernizācija, par ko Diena jau vēstīja. Augstāks komforta līmenis, kas pēc modernizēšanas tiek solīts a/s Pasažieru vilciens (PV) dīzeļvilcienos, varētu veicināt pasažieru skaita pieaugumu. PV valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis uzsver, ka uzņēmuma pienākums esot nodrošināt ne vien precīzu vilcienu kursēšanu, bet arī mūsdienīgu servisu, jo "pasažieri to novērtē".
Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Pēteris Salkazanovs Dienai atzina, ka šādā situācijā ļoti reāla kļūst pasažieru "pārsēšanās no autobusa vilcienā", jo, "ja vilcienos tiks sasniegts tāds komforta līmenis kā autobusos, daļa pasažieru varētu pāriet no autobusiem uz vilcieniem".
Salkazanovs arī norāda, ka pasažieru izvēli braukt nevis ar autobusu, bet ar vilcienu varētu veicināt arī biļešu cenu starpība - vienā un tajā pašā maršrutā maksa par braucienu vilcienā ir zemāka nekā autobusā. "PV noteikti būs mazāka biļešu cena. Tā ir valsts politika - kā prioritāti izvirzīt dzelzceļa pārvadājumus. Samazinoties pasažieru skaitam autobusos, protams, var sekot autobusu reisu skaita samazināšana, bet pasažieris ir galvenais un šajā situācijā būtu ieguvējs, jo varēs baudīt augstāku servisu," atzīst Salkazanovs.
Par cenu atšķirību pārliecinājās arī Diena - piemēram, vilciena biļete maršrutā Rīga-Tukums maksā 2,65 eiro, autobusa - 3,15 eiro. Savukārt no Rīgas uz Valmieru ar vilcienu var aizbraukt par 4,2 eiro, bet, ar autobusu braucot, jāšķiras no 4,75 eiro. Jāizvērtē gan arī tas, kur attiecīgajā galamērķī atrodas dzelzceļa stacija un autoosta - vai nepieciešams izmantot arī pilsētas sabiedrisko transportu, tādējādi vēl piemaksājot.
Plašāk par Pasažieru vilciena plānoto dīzeļvilcienu modernizāciju lasiet Rūtas Cinītes rakstā Cīņa par pasažieriem kļūst nopietnāka otrdienas, 11.marta, laikraksta Diena 12.-13.lpp.!