Atalgojumu kā nozīmīgāko faktoru, pēc kā vērtēt potenciālās darbavietas, aptaujā minējuši 26% respondentu. Nākamie būtiskākie faktori darba ņēmējiem ir darba apstākļi un vide (16%), kā arī darba grafiks (15%). Retāk minētas karjeras izaugsmes iespējas (13%), kolektīva attiecības un mikroklimats (12%), uzņēmuma atpazīstamība un tā reputācija (9%), papildu labumi (8%).
Savukārt no bonusiem, kādus darba devēji piedāvā saviem darbiniekiem, 37% darba ņēmēju visaugstāk vērtē veselības apdrošināšanu, 20% – iespēju izvēlēties kādu bonusu atbilstoši situācijai vai individuālu papildu labumu programmu, bet 15% – nelaimes un dzīvības apdrošināšanu. Tāpat starp atzītākajiem bonusiem izcelti kolektīvie darba pasākumi (tie svarīgi 14% respondentu), atlaides biežāk izmantotajiem pakalpojumiem (12%) u. c. Papildu labumu optimālākais saņemšanas biežums būtu reizi ceturksnī, norāda vairāk nekā puse darba ņēmēju. Tikmēr 35% strādājošo labumus vēlas saņemt reizi mēnesī, 7% – reizi gadā, bet 5% – pat reizi nedēļā.
Pārskatīt piedāvātos darba nosacījumus, lai darbavieta būtu pievilcīga gan esošajiem, gan potenciālajiem darbiniekiem, darba devējiem nākas regulāri – uz to mudina darbaspēka trūkums un atalgojuma pieaugums valstī, komentē CV-Online Latvia vadītājs Aivis Brodiņš. "Piedāvāto papildu labumu grozs palielinās, un aizvien vairāk darba devēju sāk domāt par individuālām programmām, lai motivētu dažādu paaudžu darbiniekus ar dažādām interesēm. Tādi labumi kā veselības apdrošināšana, apmācības, neformāli darba pasākumi kļuvuši par neatņemamu sastāvdaļu lielai daļai uzņēmumu, un darbinieki tos jau uztver kā pašsaprotamus," viņš teic.
Darba meklētāji, apzinoties augošo pieprasījumu pēc kvalificētiem darbiniekiem, arī kļūst aizvien izvēlīgāki, novērojis uzņēmuma Benefits Latvija vadītājs Juris Zalāns. Viņš stāsta, ka darba piedāvājumi tiek salīdzināti gan pēc pamatalgas, gan papildu labumiem, turklāt, pieņemot lēmumu, arvien lielāka loma ir uzņēmuma izrādītajai interesei par darbinieku labsajūtu – īpaši svarīgi tas ir jaunākās paaudzes darbiniekiem. "Šobrīd vairs nav jautājums par to, vai vērts domāt par papildu labumiem darbiniekiem, bet gan – kādā formā tos viņiem pasniegt, lai tie derētu dažādu paaudžu interesēm un vajadzībām," saka Zalāns un apliecina, ka arvien pieprasītākas uzņēmumos kļūst individuālās darbinieku motivācijas programmas.
ok
?
Cits