Par notikušo raidījumu informējis kāds skatītājs vārdā Uldis Freidenfelds, kurš pēc profesijas ir advokāts. Viņš 10.jūlija vakarā ar draugiem no Liepājas brauca uz Rīgu. Pusceļā Bikstos viņu noķēra policija. Policistu mašīnā uzstādītais radars rādījis, ka viņš braucis ar 84 km/h. Advokāts sodam nepiekrita, jo viņam pa priekšu braukusi cita vieglā automašīna, bet pretī – divas smagās automašīnas, kas vienā brīdī aizšķērsoja skatu policijai. Līdz ar to nevarēja īsti saprast, kurā brīdī policija fiksēja ātruma pārsniegšanu.
Advokāts sodu pārsūdzēja Zemgales reģiona policijas pārvaldē. Policisti sāka pārbaudi un atklātais bijis nepatīkams pārsteigums pašiem kārtības sargiem. Kolēģi no Dobeles ceļu policijas jau turpat divus mēnešus pārkāpējus ķēruši ar radaru, kam nebija veikta tehniskā apskate. Tas nozīmē, ka ar šādu radaru uzliktie sodi nav likumīgi. Advokātam piespriesto sodu policija atcēla.
Saskaitīts, ka ar nepārbaudīto radaru divu mēnešu laikā noķerti 96 šoferi. Pēc pārbaudes beigšanas viņiem visiem nosūtīs vēstuli ar aicinājumu rakstīt iesniegumu Valsts Ieņēmumu dienestam. Un pēc tam Valsts Kase autovadītājiem atmaksās nelikumīgi piespriesto sodu. Policistu atbildību vērtēs izmeklēšanā.
Zemgales reģiona priekšnieka vietnieks Andris Zellis skaidrojās, ka kolēģu pārkāpumu atklājuši tikai pēc advokāta Freidenfelda sūdzības.
Radaru verifikāciju veic Latvijas Nacionālais metroloģijas centrs. Speciālisti testē, vai ierīce joprojām strādā precīzi. Pēc tam radaram izdod sertifikātu, kas ir kā tehniskā pase. Uz radara, līdzīgi kā automašīnām, pēc tehniskās apskates pielīmē uzlīmi.
Kopumā Ceļu policisti visā Latvijā strādā ar 370 radariem. Vienas ierīces pārbaude izmaksā 75 latus. Kopā gadā policija tam tērē aptuveni 20 tūkstošus. Ceļu policistu priekšniecība Rīgā noliedz, ka kolēģi Dobelē mēģinājuši taupīt naudu un pārbaudi nav izgājuši apzināti.